۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۳۸

آخرین پیشنهاد تئاتری سال 91/ تئاتر شهر و ایرانشهر در انتظار مردم

آخرین پیشنهاد تئاتری سال 91/ تئاتر شهر و ایرانشهر در انتظار مردم

علاقمندان به هنرهای نمایشی در فرصت باقی‌مانده می توانند به تماشای نمایش‌هایی که در تالارهای مختلف تئاتری روی صحنه است بنشینند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش‌های روی صحنه در تالارهای مختلف تئاتر تا جمعه 25 اسفند ماه میزبان علاقمندان به تئاتر هستند. بنابراین برای علاقمندان به هنرهای نمایشی آثاری را که تا آخر هفته روی صحنه هستند برای دیدن پیشنهاد می شود تا هر کس با توجه به ذائقه و سلیقه اش نمایش‌هایی را که دوست دارد ببیند.

در تالار چهارسو نمایش"ارخش" نوشته و کار مسعود دلخواه ساعت 19 ، به مدت 80 دقیقه و قیمت بلیت 10 هزار تومان میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود. در این اثر نمایشی بیژن زرین، نوید گودرزی، مجتبی مظفری، عیسی نوری، ارشیا زرین، سارا علیا، علی سخنگو، افسون دلخواه، صادق حیدری، مریم قربانیان، راحیل روحانی زاده، سارا نجفی، بابک قادری، محمد مهدی شاهی، بارمان اهورا، سحر ستوده، آرش نوری، حسین اقدم نیا، فرزانه زینتی، متین قاسمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در تالار سایه نیز نمایش "غبار" نوشته و کار بهاره رهنما و بازی نسیم ادبی، الهام پاوه نژاد و سپیده گلچین ساعت 19:30 به مدت 70 دقیقه و قیمت بلیت 8 هزار تومان به صحنه می رود. در کارگاه نمایش هم نمایش"مرده ریگ" نوشته تهمینه محمدی و کارگردانی غزل اسکندرنژاد ساعت 17:30 به مدت 75 دقیقه و قیمت بلیت 6 هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است. بهناز جعفری، نسیم ادبی، فهیمه امن زاده و مهدی صباغی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش محیطی"پروانه های غمگین من در یک صبح دل انگیز بهاری" نوشته سجاد افشاریان و کارگردانی سوگل قلاتیان هم ساعت 16:30 به مدت 90 دقیقه و قیمت بلیت 5 هزار تومان اجرا می شود. سوگل قلاتیان، سجاد افشاریان، نازنین گودرزی، رزا خلیلی، شیرین فرخنده نژاد، محمد زیکساری، آرش وزیرنظامی، فرزین محدث، آنالی شکوری، آرمین بشرویه، شکیب شجره، سجاد تابش، پوریا قاسمی پور، الهام گل جمال، امید سلیمی، پرستو قربانی، بنیامین پیروانی، رعنا قادری، سهیل عبدی، صادق عطار، عنایت خادم بشیری، مرتضی درویش زاده،مهدی فرشیدی سپهر،اردوان حاتمی، سجاد باقری، شهریار صدرالاشرافی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در کافه تریای تالار چهارسو و سایه هم نمایش محیطی"شما، مبارک و سعدی افشار" با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری هادی شیر محمدی و حمیدرضا مرادی ساعت 17 به مدت 35 دقیقه و قیمت بلیت 5 هزار تومان میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

نمایش های"پلکان" به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی و "مرده ریگ" به کارگردانی غزل اسکندرنژاد در کارگاه نمایش بعد از تعطیلات نوروزی نیز به اجرای خود ادامه می دهند.

نمایش‌های "تن تن و راز قصر مونداس"، "21 بار مردن در 30 روز" و "یادداشتی برای سهراب" تا 25 اسفندماه در مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌روند.

"تن‌تن و راز قصر مونداس" عنوان نمایشنامه ای است که محمد چرم شیر آن را بازنویسی کرده است. این نمایش به کارگردانی آروند دشت آرای و بازی محمدحسن معجونی، امیرحسین طاهری، سحر دولتشاهی، آرزو عالی، کاظم سیاحی، محسن حسینی، اشکان صادقی، هومن کیایی، حمید فلاحی، سعید چنگیزیان، طناز طباطبایی، اشکان جنابی، شهریار فرد، الهام کردا، امیر رجبی، امین موحدی پور، داریوش فائزی، شبنم فرشاد جو و مهدی بجستانی در طول هفته به جز شنبه، ساعت  19:30 به مدت زمان90 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان به صحنه می رود.

این نمایش تا پایان سال در دو روز پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) با یک اجرای مضاعف از ساعت 21:30 در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان و علاقمندان به هنرهای نمایشی است. سالن استاد سمندریان نیز تا پایان سال جاری با دو نمایش "یادداشتی برای سهراب" نوشته و کار اصغر خلیلی و "21 بار مردن در 30 روز" به کارگردانی صابر ابر اجراهای خود را ادامه می دهد.

در نمایش های 60 دقیقه ای"یادداشتی برای سهراب" کامران تفتی، فرزاد حسنی، زری اماد و نگین ابدالی و "21 بار مردن در 30 روز" مهناز افشار و ستاره پسیانی به ایفای نقش می پردازند.

بلیت های این دو نمایش با قیمت 20 هزار تومان علاوه بر فروش از طریق گیشه، از طریق وب سایت مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به نشانی اینترنتی www.tamashakhaneh.ir در دسترس مخاطبان است.

در سالن انتظار این مجموعه از روز یکشنبه سیزده اسفند، نمایشگاه تخصصی عکس جشنواره کلاسی خلاق برپا شده است. در این نمایشگاه 20 تابلوی عکس از نمایش های روی صحنه رفته جشنواره تا پایان روز 25 اسفند در معرض دید علاقندان قرار خواهد گرفت. همچنین ساعت بازدید از این نمایشگاه در ایام هفته از ساعت 10صبح تا 17 اعلام شده است.

نمایش"رویاهای رام نشده" نوشته و کارگردانی ایوب آقاخانی نیز پیشنهاد مناسبی برای علاقمندان به تئاتر است. این اثر نمایشی ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

داستان نمایش به سال 1366 بر می گردد که عده ای از آدم ها که هیچ نسبتی با همدیگر ندارند هر کدام به دلیلی در قهوه خانه جنت واقع در میدان فردوسی حضور پیدا کرده اند. یکی قراری دارد و دیگری در تعقیب شخصی آمده و دیگری رازی دارد که باید در آنجا افشا کند و دیگری... . در واقع رازها و رویاهای این افراد آرام آرام و بی آنکه خودشان متوجه شوند در مسیر پیش بینی نشده و غریبی قرار می گیرد و این در حالی است که همه در اضطراب موشک باران هستند.

بهرام ابراهیمی، مجید جعفری، امیرعلی دانایی، حبیب دهقان نسب، سینا رازانی، یعقوب صباحی، سام کبودوند، شکرخدا گودرزی، فریدون محرابی، مجید مظفری، نیکی مظفری، رامین ناصرنصیر و حمیدرضا نعیمی بازیگران این اثر نمایشی هستند. نمایش"رویاهای رام نشده" کاری از گروه تئاتر پوشه است.

 در تالار هنر نیز که مخصوص اجرای آثار کودک و نوجوان است نمایش"جاری مثل جویبار" به نویسندگی و کارگردانی منصور خلج روی صحنه می رود. "جاری مثل جویبار" داستان جویبار کوچکی است که از قله کوه جاری شده و به سمت دامنه کوه جاری شده است که در طی مسیر جریان با گل کوهی و موش آشنا می شود و بالاخره به صخره بزرگی برخورد می کند و...

بازیگران این نمایش لیلی رضایی، علی بیگ محمدی، علی صفا، سمیه بیگی، مریم صیادمقدم، عطا مقیمی، مهتاب دلخواسته هستند. تالار هنر به عنوان مركز تئاتر كودک و نوجوان در ميدان هفت تير، خيابان مفتح جنوبی، خيابان ورزنده واقع شده است.

کد خبر 2018129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha