۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۴۰

جزئیات یک تفاهمنامه؛

تاسیس پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان

تاسیس پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه سمنان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ICT با هدف ایجاد و گسترش، همفکری و همکاری های آموزشی پژوهشی به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار  مهر، این تفاهمنامه سه جانبه با حضور محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر علی خیرالدین رئیس دانشگاه سمنان ، دکتر مرتضی براری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس سیف الله شهاب مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به امضا ء رسید .

همکاری در تاسیس و راه اندازی پژوهشکده ICT استان سمنان ، توسعه خدمات و تجاری سازی فناوری های نوین در استان، تشکیل کمیته پژوهش و توسعه ICT استانی ، استفاده بهینه از توانمندی های علمی طرفین برای گسترش آموزش و پژوهش در کشور با پذیرش و تربیت استاد و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از جمله اهداف این تفاهم نامه است .

همچنین ایجاد، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاههای مرجع و تایید نمونه در دانشگاه و پارک علم و فناوری به منظور توسعه پژوهش کاربردی و تقویت شرکت های دانش بنیان با محوریت ICT و IT و اعطای تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه به شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دارای ایده های تجاری مرتبط با IT و ICT از دیگر اهداف این تفاهم نامه است .

دانشگاه سمنان در قالب این تفاهم نامه ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز جهت ارائه دوره های آموزشی کوتاه مدت مشترک ، بهره گیری از توانائیهای متقابل جهت اجرای فعالیت های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی ، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه های تحقیقاتی مصوب ، موافقت جهت راه اندازی ، تکمیل و بهره برداری از مراکز آموزشی ، تحقیقاتی و خدمات اطلاع رسانی مورد نیاز و تالیف و ترجمه مراجع و متون و کتب علمی مورد نیاز را متعهد شد .

همچنین برون سپاری بخشی از طرحهای تحقیقاتی و عملیاتی به دانشگاههای استان ، بررسی پیشنهادات برگزاری دوره های آموزشی و اعلام نتایج به دانشگاه ، ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه، کمک برای راه اندازی آزمایشگاهها، کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه و حمایت از مرکز رشد پارک علم و فناوری و به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی دانشگاه در خصوص نتایج حاصل از فعالیتهای مشترک هم از جمله تعهدات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود .

اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان هم در قالب این تفاهم نامه تشکیل کمیته پژوهش و توسعه ICT استانی در راستای خدمات و تجاری سازی فناوری های نوین در دانشگاه سمنان و مشخص کردن و نیاز سنجی مشکلات حوزه IT و ICT استان سمنان و برگزاری دوره های آموزشی مشترک و تربیت نیروی انسانی در بخش های مهندسی فناوری اطلاعات ، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیر ساخت و کار آفرینی و توسعه کسب و کار مبتنی بر ICT و برطرف کردن مشکلات زیر ساختی ارتباطات مراکز تحقیقاتی ، دانشگاهی و رشد استان را متعهد شد.

این تفاهم نامه در 8 ماده و یک تبصره به امضای طرفین رسیده و به مدت سه سال قابل اجراست .

به گزارش مهر، استان سمنان دارای 114 هزار 474 دانشجو است که از این تعداد 15 هزار و 221 دانشجو در دانشگاه سمنان مشغول به تحصیل هستند؛ همچنین تعداد اعضای هیات علمی مراکز آموزش عالی استان سمنان 2 هزار و 174 نفر برآورد می شود که 340 نفر از آنان عضو هیات علمی دانشگاه سمنان هستند .

کد خبر 2033825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha