۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳

یک سروده حماسی از خالق «ارباب حلقه‌ها» به چاپ رسید

یک سروده حماسی از خالق «ارباب حلقه‌ها» به چاپ رسید

یک شعر حماسی سروده تالکین برای اولین بار به بازار آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی بیست، این شعر که به دلیل ناتمام بودن تاکنون منتشر نشده بود، در 40 صفحه و عنوان آن «سقوط آرتور» است.

این مجموعه بلند که یکی از کارهای ناتمام تالکین است، درباره افسانه شاه آرتور است و جان گرت که زندگینامه این نویسنده انگلیسی را نوشته آن را شروع مسیر نوشته شدن «ارباب حلقه‌ها» خوانده است.

طرفداران جی. آر. آر. تالکین که مدت‌ها در انتظار انتشار این منظومه حماسی بودند، اکنون می‌توانند این کتاب را که از سوی پسر او کریستوفر منتشر شده، بخوانند.

هر چند این کتاب نیز مثل دیگر آثار تالکین رنگ و بویی قدیمی دارد، اما درباره زمین میانه نیست و تالکین در این منظومه به اروپای قرون وسطی سفر کرده است.

تالکین استاد نوشتن قصه‌های بی‌انجام بود و مثل بیشتر نوشته‌هایش «سقوط آرتور» نیز ناتمام مانده است. یکی دیگر از این آثار کتاب خیلی دشوار «افسانه سیگورد و گوردون» بود که سرانجام در سال 2009 منتشر شد.

کتاب «سقوط آرتور» به سبک ادبیات قرن چهاردهم نوشته شده و احتمال می‌رود که برای تکمیل کتاب «هابیت» نیمه کاره رها شده باشد. با این حال ارزش‌های این کتاب را نمی‌توان نادیده گرفت و ناشر او معتقد است، هیچ نویسنده دیگری به اندازه تالکین موفق به روشن کردن شمع ادبیات دوران وسطی نبوده است.

تالکین خالق «ارباب حلقه‌ها» و استاد ادبیات انگلیسی بود. او سال 1973 درگذشت.

کد خبر 2064062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha