۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۲۶

گروسی در گفتگو با مهر:

209 مسجد در نهاوند غبار روبی می شوند

209 مسجد در نهاوند غبار روبی می شوند

نهاوند-خبرگزاری مهر: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: 209 مسجد در آستانه ماه مبارک رمضان در نهاوند غبار روبی می شوند.

حجت الاسلام حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 209 مسجد با همكاري و هماهنگي هيئت امناي مساجد، ائمه جماعات و  شوراي هيئات مذهبي براي ورود به ماه پرخير بركت رمضان غبار‌روبي مي‌شوند.
 
گروسی گفت: مساجد به‌عنوان مهم‌ترين پايگاه براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي محسوب می شوند و  بايد برنامه‌هاي پرمحتوا و جذاب را براي جذب جوانان و نوجوانان به سمت و سوي فرهنگ ديني در مساجد اجرا كرد.
 
وی افزود: سال‌ها است كه دهه آخر شعبان به منظور آمادگي مساجد براي برپايي مراسم ماه مبارك رمضان، با عناوين مختلف، دهه تكريم و غبارروبي مساجد نام‌گذاري مي شود و اين حركت‌ زيبا و نمادين نتايج ثمر بخشي را در سطح كشور داشته است.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان کرد:  ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای کوشش در نظافت مساجد بوده چرا که در این ماه  همه بندگان مهمان خداوند هستند.
 
حسین گروسی با اشاره به اینکه آئین غبار روبی و عطر افشانی مساجد بیجار نیز هر‌ ساله در دهه سوم ماه شعبان انجام می‌شود، بیان کرد: با انجام دادن این عمل فضای مساجد برای انجام اعمال عبادی در ماه پربرکت رمضان برای نمازگزاران آماده می شود.
 
گروسی با اشاره به اینکه مساجد پایگاه مستحکمی برای هدایت جوانان به دین مبین اسلام هستند، اضافه کرد: مساجد نقش بسزایی در نهادینه کردن این امر داشته و باید فضای این اماکن الهی به گونه ای آراسته باشد تا جوانان را به حضور در مساجد ترغیب کند.
کد خبر 2088044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha