۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

حاج علی اکبری:

رویکرد سند تحول بنیادین حماسی است

رویکرد سند تحول بنیادین حماسی است

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اعلام کرد: رویکرد سند تحول بنیادین درباره تربیت اخلاقی و دینی دانش آموزان یک رویکرد حماسی است که این مهم به دست روسای آموزش و پرورش امکان پذیر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام محمد جواد حاج علی اکبری در دومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش های رازی دانشگاه تهران در حال برگزاری است با بیان این مطلب گفت: رسیدن به اهداف بالادستی آموزش و پرورش یکی از خواسته های دیرینه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان است که طبق فرمایش امام خمینی (ره) اعضای اتحادیه باید هم خود را اسلامی کنند و هم افرادی که با آنها در ارتباط هستند را اسلامی کنند.

وی با بیان اینکه هویت یابی اجتماعی، تمرین مدیریت اجتماعی در جهت اسلامی کردن وظایف و پیگیری خواسته های رهبری است، توضیح داد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی در تبیین مدیریت های کلان آموزش و پرورش به عنوان زیر مجموعه ای با دوام و ثبات ایفای نقش می کند.

علی اکبری ادامه داد: اعضای این اتحادیه می توانند در جای گیری سند تحول بنیادین در ذهن دانش آموزان بسیار موثر واقع شوند.

به گفته نماینده ولی فقیه، شعاری که امروز در اتحادیه انتخاب کرده ایم این است که آینده را باید از مساجد ساخت. در حال حاضر نیز حوزه و ائمه جماعات و نهادهای وابسته به مساجد کانون های فرهنگی و تربیتی مساجد را دسته کم گرفته و فراموش کرده اند که فرهنگ اسلامی باید در مساجد شکل بگیرد.

وی ایجاد شادابی و نشاط در نوجوانان را ویژگی بارز مساجد عنوان کرد و گفت: کارهای فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی که ما در ابتدای انقلاب در مساجد انجام می دادیم به تدریج نادیده گرفته شده و اکنون زمان آن رسیده که به سمت مساجد بازگردیم.

علی اکبری توضیح داد: آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف خود می تواند از فرصت و ظرفیت مساجد در قالب برگزاری کلاسهای قرآن و حتی آموزش های دیگر بهره بگیرد. هم مساجد و هم آموزش و پرورش باید در این خصوص وظایف خود را به موقع انجام دهند.

کد خبر 2091668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha