۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵

حجت الاسلام صفري:

ثبت نام سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در خراسان شمالي آغاز شد

ثبت نام سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در خراسان شمالي آغاز شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از آغاز ثبت نام مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان خبر داد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز ثبت نام از متقاضیان شرکت در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در اين استان، اظهار داشت: مرحله شهرستاني اين مسابقات، در رشته هاي حفظ يك جزء، 2.5 جزء، پنج جزء، 10 جزء و بالاتر، قرائت قرآن، ترتيل، مفاهيم، اذان و ابتهال و تواشيح برگزار مي شود.

وي تصريح كرد: اما بعد از پايان اين مرحله، تنها برگزيدگان بخش هاي حفظ كل قرآن كريم و 20 جزء به مسابقات كشوري راه خواهند يافت.

حجت الاسلام صفري اضافه كرد:هم اكنون ثبت نام از متسابقین سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در مقطع سنی شکوفه ها و بزرگسالان(خواهران و برادران) آغاز شده و مهلت ثبت نام نيز از ابتداي مرداد لغايت پانزدهم شهريور ماه در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به اين كه زمان برگزاري مرحله شهرستاني اين مسابقات يكي از روزهاي دهه كرامت از شانزدهم شهريور لغايت 26 اين ماه است، افزود: بر اساس برنامه، مرحله استاني اين مسابقات نيز در مهر ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی علاقمندان مي توانند جهت شركت در اين مسابقات قرآني و کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس اینترنتی www.quraniran.ir و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان مراجعه كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام مسئولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و علاوه بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

هم اکنون در خراسان شمالی 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.

کد خبر 2108884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha