۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۳۱

مفاخري:

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در بجنورد برگزار مي شود

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در بجنورد برگزار مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: رييس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد از برگزاري مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در بجنورد خبر داد.

رضا مفاخري در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اين كه ثبت نام از متقاضیان شرکت در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در بجنورد از دهم مرداد ماه آغاز شده بود، اظهار داشت: ثبت نام از متسابقین سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در مقطع سنی شکوفه ها و بزرگسالان(خواهران و برادران) از دهم مرداد ماه آغاز شده و هم اكنون نيز ادامه دارد.

اين مسئول عنوان كرد: مرحله شهرستاني اين مسابقات طي روزهاي بيستم و بيست و يكم شهريور ماه در دو بخش بانوان و آقايان به ترتيب در دو محل دارالقرآن عترت بجنورد و آستان مبارك امامزاده سيد عباس بن موسي بن جعفر(ع) موسوم به معصوم زاده اين شهر برگزار مي شود.

وی با بیان این که مرحله شهرستانی این مسابقات، در رشته های حفظ یک جزء، 2.5 جزء، پنج جزء، 10 جزء و بالاتر، قرائت قرآن، ترتیل، مفاهیم، اذان و ابتهال و تواشیح برگزار می شود، اظهار داشت: بعد از پایان این مرحله و مرحله استاني، تنها برگزیدگان بخش های حفظ کل قرآن کریم و 20 جزء به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

به گفته اين مسئول، مسابقات در رشته‌های قرائت تحقيق، ترتيل و حفظ رشته‌های حفظ يك جزء، دو و نيم جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ كل قرآن در روز بيستم و مسابقات اذان، بتهال و تواشيح  نیز در روز21 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

مفاخري با يادآوري اين كه ثبت نام از متقاضيان شركت در اين مسابقات هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: علاقه‌مندان برای نام‌نويسی در اين مسابقات می‌توانند به پورتال اطلاع‌رسانی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالی مراجعه نمايند.

وي با اشاره به اين كه مرحله استاني اين مسابقات مهر ماه سال جاري برگزار مي شود، اضافه كرد: در پايان مسابقات مرحله شهرستاني سه نفر برتر هر رشته به مرحله استاني راه مي يابند.

گفتنی است، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است، از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و افزون بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

هم اکنون در خراسان شمالی 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.
 

کد خبر 2131343

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha