۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶

آیت الله استادی عنوان کرد:

مشکلات کشور 100 روزه قابل حل نیست/ کشورهای اسلامی نیازمند بیداری دوم هستند

مشکلات کشور 100 روزه قابل حل نیست/ کشورهای اسلامی نیازمند بیداری دوم هستند

قم - خبرگزاري مهر: امام جمعه قم گفت: مسلم است که مشکلات کشور در مدت ۱۰۰ روز حل نمی‌شود و در این راستا وظیفه دولتی‌ها، مخالفان و سایرین این است که توقعات مردم را بالا نبرند و همه برای حل مشکلات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم اظهار داشت: وظیفه ما در حال حاضر حمایت از دولت برای حل مشکلات موجود است.

وی گفت: گروه‌هایي که طرز فکرشان با دولت جدید متفاوت است نباید کاری کنند که مشکلات حل نشود و بعد دولت را به ناکارآمدی متهم کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، همگان باید دست به دست هم دهند تا مشکلات کشور حل شود، ابراز داشت: در دوران تبلیغات انتخابات حرف‌هایی بیان شد که البته همه آنها درست نبود که امروز نباید آن وعده‌هایی که مطرح شد را به رخ دولت بکشیم که شما گفته اید چند ماهه مشکلات حل می‌شود.

همه باید دولت را در حل مشکلات یاری کنند

وي گفت: درایت رهبر معظم انقلاب بیش از دیگران است که ایشان هم در این زمینه فرمودند که مشکلات باید به تدریج حل شود و همه باید دولت را در این مسیر یاری کنند.

آیت الله استادی بیان داشت: مسلم است که مشکلات کشور در مدت ۱۰۰ روز حل نمی‌شود و در این راستا وظیفه دولتی‌ها، مخالفان و سایرین این است که توقعات مردم را بالا نبرند تا اگر در موعد مقرر مشکلات حل نشد دولت را محکوم به شکست نکنیم.

وي با بیان اینکه کشور ما اسلامی است و بر اساس قرآن اداره می‌شود افزود: اگر دولتی در مدت ۴ سال مسئولیت خود اقدامات خوبی برای مردم انجام دهد اما در ‌‌نهایت تدین مردم افزایش نیافت و پست رفت داشته عملکرد آن قابل قبول نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه دولت باید به مباحث فرهنگی که منظور‌‌ همان دین مردم است اهتمام جدی داشته باشد، تاکید کرد: دولت درکنار حل مسائل مختلف باید آسیب شناسی‌های اجتماعی را هم در دستور کار قرار دهد.

کاری کنیم که دینداری مردم افزایش یابد

وی اضافه کرد: نسبت به دولت بدبین نیستیم اما باید عنوان کرد، تدین مردم رو به افزایش نیست و باید  به گونه‌ای کار کرد که آسیب‌های اجتماعی جامعه و مردم نسبت به سال گذشته کمتر شود و دینداری و تدین مردم افزایش یابد.

آيت الله استادي در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به حوادثی که در کشورهای اسلامی همچون مصر در حال وقوع است، اشاره کرد و افزود: امروز در ممالک اسلامی دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و همراهی برخی از حکام کشورهای اسلامی و تکفیری‌ها به نام دین اقداماتی انجام می‌دهند که موجب ناامنی، برادر کشی و ویران ساختن زیرساخت‌ها شده است.

در کشورهای اسلامی، بیداری دومی نیز باید ایجاد شود

خطیب جمعه قم تصریح کرد: در کشورهای اسلامی بیداری دومی نیز باید ایجاد شود تا هم مردم و هم سران کشورهای اسلامی از خول غفلت بیرون بیایند.

آیت الله استادی گفت: اتفاقاتی که امروز در برخی از کشورهای اسلامی همچون مصر و سوریه در حال وقوع است به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و نخبگان ، علما و سیاستمداران کشورهای اسلامی باید گردهم جمع شوند و مشکلات را حل کنند و باید توجه داشت که برادرکشی در مصر جز ضرر به اسلام و مسلمین فایده دیگری ندارد.

واقعه تخریب ائمه بقیع فراموش نشود

وی در ادامه با اشاره به ۸ شورال سالروز تخریب ائمه بقیع اظهار داشت: در ۹۰ سال گذشته بارگاه قبور ائمه بقیع را تخریب کردند که نباید این روز به فراموشی سپرده شود و باید اقامه عزا کنیم.

عضو جامعه مدرسين حوزه گفت: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) و با کنار گذاشتن حضرت علی(ع) جامعه دچار انحراف شد و این انحراف تا جایی پیش رفت که فردی به نام ابن تیمیه مسائل واضح دینی را زیر سئوال برد و حرف‌هایی بیان کرد که بر خلاف اسلام بود که بعد از آن قبور ائمه بقیع و آثار به جای مانده از حضرت رسول(ص) و همچنین سایر ائمه معصومین در کربلا و نجف را خراب کردند و از بین بردند.

نباید هیچ انحرافی را تحمل کنیم

وي در ادامه گفت: امروز که در عراق شیعیان را می‌کشند در واقع دنباله روی از‌‌ همان انحرافات است و تمام این جنایات به گردن محمد بن عبدالوهاب است هر چند که در زمان وی این گونه اتفاقات رخ نداده ولی سال‌ها بعد به قبور ائمه بقیع حمله ور شدند و شیعیان را به نام دین کشتند و باید برای همه ما درس باشد که نباید هیچ انحرافی را تحمل کنیم.

آیت الله استادی ادامه داد: عده‌ای امروز ما را کافر می‌دانند که نتیجه‌‌ همان گفته‌ها و انحرافات است و مزدوران و جاهلان در کشورهای اسلامی دست به جنایات می‌زنند که امیدواریم شر آنها از سر مسلمین کم شود.

 

کد خبر 2116651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha