۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

زارعی تشریح کرد:

ویژه‌برنامه‌های همایش روز ملی "مبارزه با استعمار"/ رئیسعلی را در سطح فراملی مطرح می‌کنیم

ویژه‌برنامه‌های همایش روز ملی "مبارزه با استعمار"/ رئیسعلی را در سطح فراملی مطرح می‌کنیم

بوشهر- خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از برگزاری 40 ویژه‌برنامه در همایش روز ملی مبارزه با استعماردر استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین زارعی ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار اظهار داشت: رئیسعلی دلواری سردار مبارزه با استکبار و استعمار است و باید به شکلی شایسته نسبت به معرفی ایشان اهتمام ورزیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر در معرفی این شخصیت زحمات زیادی کشیده شده و البته نتوانسته‌ایم آنگونه که باید و شاید در این مسیر تاثیرگذار باشیم و باید بیشتر و موثرتر کار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر خاطرنشان کرد: همایش روز 12 شهریور با حضور تعدادی از سفرای کشورهای مختلف و همچنین مهمانان از خارج از کشور برگزار می‌شود و تلاش کرده‌ایم رئیسعلی را در سطح فراملی مطرح کنیم.

زارعی تصریح کرد: 5 کمیته شامل کمیته‌های تدارکات، امنیتی، فرهنگی هنری، علمی پژوهشی و تبلیغات برای برگزاری این همایش تشکیل شده‌اند و با هماهنگی و همکاری و برنامه‌ریزی لازم انتظار داریم برنامه‌ای در خور نام و شخصیت رئیسعلی دلواری برگزار کنیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی لازم برای برگزاری برنامه‌های مختلف در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر انجام گرفته و امیدوار هستیم بتوانیم از عهده آنها برآییم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از برگزاری 40 ویژه‌برنامه در همایش روز ملی مبارزه با استکبار خبر داد و گفت: نشست علمی با حضور محققان برجسته، گلباران موزه رئیسعلی دلواری، گباران تپه رشادت، برگزاری برنامه‌های سنتی، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط، برگزاری مسابقات بومی محلی و ... بخشی از این برنامه‌هاست.

زارعی افزود: تقدیر از خانواده شهدای دلوار و بازسازی قبر رئیسعلی دلواری و همچنین پخش مراسم بزرگداشت رئیسعلی از طریق شبکه سراسری از جمله برنامه‌هایی است که مورد توجه ستاد قرار دارد.

وی اضافه کرد: گلباران تپه رشادت در دلوار و همچنین رژه نیروهای مسلح در همایش و ساخت انیمیشن رئیسعلی دلواری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که امیدوار هستیم اجرایی شوند.

کد خبر 2119313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha