۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸

پارلمان فرانسه خواستار رای گیری درباره حمله به سوریه شد / مخالفت 64 درصد فرانسویها با ماجراجویی در سوریه

پارلمان فرانسه خواستار رای گیری درباره حمله به سوریه شد / مخالفت 64 درصد فرانسویها با ماجراجویی در سوریه

اعضای مجلس فرانسه خواستار آن شدند که دولت این کشور همانند رئیس جمهور آمریکا، مسئولیت رای گیری درباره حمله به سوریه را به پارلمان واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، قانونگذاران فرانسوی خواستار آن هستند که آنها نیز درباره طرح حمله به سوریه رای گیری کنند.

این خواسته قانونگذاران فرانسوی، بعد از رای منفی پارلمان انگلیس به طرح حمله به سوریه و اقدام "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در واگذاری مسئولیت تصمیم گیری در این رابطه (حمله به سوریه) به کنگره مطرح می شود.

"فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که کشورش همراه با آمریکا در حمله به سوریه شرکت خواهد کرد و بر اساس برنامه در جلسه فردا چهارشنبه مجلس فرانسه، موضوع حمله به سوریه مطرح می شود.

"ژان لوئیس بارلو" رهبر حزب میانه رو دموکرات ها، در این ر ابطه گفت : همانند رئیس جمهور آمریکا که بر اساس اصول دموکراسی عمل کرده و تصمیم گرفته تا کنگره آمریکا درباره حمله به سوریه تصمیم گیری کند، رئیس جمهور فرانسه نیز باید چنین اقدامی را انجام داده و از پارلمان بخواهد تا در این رابطه تصمیم گیری کند.

"فرانسیس بایرو" یکی دیگر از چهره های میانه رو فرانسه نیز در این رابطه می گوید : بهتر است اولاند به جای حمله به فکر استفاده از گزینه های دیگر باشد. مجموعه ای از اقدامات دیگر وجود دارد که به جای حمله به سوریه می توان از آنها استفاده کرد. اقداماتی همچون تحریم و یا محاکمه در دادگاه های بین المللی .

اولاند و دولت فرانسه در حالی بر حمله به سوریه تاکید و اصرار دارند که بر اساس نظرسنجی روزنامه لپاریسین، 64 درصد از مردم فرانسه با حمله به سوریه مخالف هستند.

 

کد خبر 2128057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha