۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۴۳

یک روزنامه سوئیسی مطرح کرد؛

پیامدهای خطرناک دخالت نظامی در سوریه/ مذاکره با ایران و روسیه تنها راه حل بحران

پیامدهای خطرناک دخالت نظامی در سوریه/ مذاکره با ایران و روسیه تنها راه حل بحران

یک روزنامه سوئیسی در تحلیلی پیامدهای نظامی در سوریه را سخت و غیر قابل پیش بینی ارزیابی کرده و تنها راه برای کاهش رنج سوریها و حل بحران این کشور را مذاکره با ایران و روسیه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ"، در تحلیلی نوشت: عواقب مداخله نظامی در سوریه بسیار سخت خواهد بود. درگیری ها در این کشور اخیرا به یک جنگ نمایندگی تبدیل شده است که هیچ یک از گروهها نمی توانند پیروز شوند. راهکار صرفا نظامی به ندرت بتواند راه حل بحران سوریه باشد.

در ادامه آمده است: از زمانی که رئیس جمهوری آمریکا دمشق را تهدید به حمله نظامی کرده است، در خاورمیانه بحث های داغی درباره تصمیمات آمریکا و هدف چنین حمله ای به وجود آمده است. تحلیلگران به بررسی عواقب مثبت و منفی چنین اقدامی می پردازند.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه این مسئله که چه چیزی برای مردم سوریه بهترین حالت است، موضوعی است که به حاشیه رانده شده است، نوشت: برای آمریکا در تهدیدات نظامی علیه سوریه مسئله سقوط رژیم بشار اسد مطرح نیست، بلکه قدرت اجرایی اوباما بیشتر به این مسئله تاکید دارد که از اعتبار کشورش با توجه به اینکه کاربرد سلاح های شیمیایی در سوریه را به عنوان خط قرمز مطرح کرده است دفاع کرده و بخصوص می توان این گونه استدلال کرد که آمریکا به این ترتیب می خواهد موضع خود را تقویت کرده و متحدان اسد را در مسیر سازش هل دهد.

این روزنامه سوئیسی در ادامه عواقب مداخله نظامی در سوریه را سخت ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد که یک حمله هر چند محدود به دمشق می تواند به تشدید درگیریها در این کشور منجر شود. این احتمال وجود دارد که شورشیان سوری سعی به گسترش درگیریها کنند.

در ادامه آمده است: مداخله نظامی می تواند بخصوص به تقویت بحران پناهندگان این کشور منجر شده و روی شرایط متزلزل کشورهای همسایه سوریه در اردن و لبنان تاثیر بگذارد.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه مداخله نظامی در سوریه می تواند به جنگ نمایندگان قدرت در منطقه تبدیل شود که هزینه این مبارزات قدرتی جئو پلیتیک را سوریها پرداخت می کنند، در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد: تنها راه برای اینکه رنج مردم سوریه و درگیریها در این کشور را کاهش دهیم از راه مذاکره با روسیه و ایران شکل می گیرد.

در بخش پایانی این مطلب آمده است که موازات دیپلماسی برای حل بحران سوریه بخصوص کمکهای انسانی برای کاهش رنج مردم این کشور از طریق حمایت پناهندگان لازم است.

کد خبر 2128557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha