۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵

جشنواره آشپزی در افراتخته برگزار شد

جشنواره آشپزی در افراتخته برگزار شد

علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: جشنواره آشپزی با هدف آموزش طبخ انواع آبزیان و غذای سالم و محلی در روستای افراتخته علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس گروه بهبود کیفیت فراوری و توسعه بازار آبزیان شیلات گلستان سه شنبه شب در حاشیه این جشنواره گفت: گوشت آبزیان ، همانند گوشت قرمز و مرغ دارای پروتئین، چربی، آب، مواد معدنی، ویتامین و.... است كه درصد این تركیبات و جزئیات آنها متفاوت بوده و به نوعی بر كیفیت پروتئین و ارزش غذایی آنها تأثیر گذار است.
 
دکتر شاپور فکوری تصریح کرد: آبزیان به لحاظ داشتن ویژگی های هضم پذیری بالا، غنی بودن از اسیدهای چرب امگا 3 ، غنی بودن از املاح معدنی از نظر ارزش تغذیه ای نسبت به سایر گوشتها در اولویت قرار دارند.
 
به گفته وی، بر اساس تحقیقات و مطالعات کلینیکی انجام شده، مصرف ماهی و فرآورده های آبزیان تأثیر شگرفی بر پیشگیری و حتی درمان بسیاری از بیماریها دارد. 
 
رحمت محمدی مسئول شیلات شهرستان علی آبادکتول در این خصوص گفت: در این جشنواره 90 نفر شرکت کرده و بیش از 35 نوع غذای سالم و سنتی به جشنواره ارائه شده و شرکت کنندگان در این دوره با طبخ انواع آبزیان آشنا شدند.
 
سپس محمدی گزارش کاملی از برگزاری دوره های آموزش طبخ آبزیان در روستاهای شهرستان علی آباد ارائه داد.
 
این جشنواره با همکاری شیلات، جهادکشاورزی، امور بانوان فرمانداری و مرکز بهداشت شهرستان علی آباد کتول و دهیار و شورای روستای افراتخته برگزار شد.
کد خبر 2137966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha