۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

صمیمی فر:

دفتر وزارت امور خارجه در قزوین امور بازرگانان را تسهیل می کند

دفتر وزارت امور خارجه در قزوین امور بازرگانان را تسهیل می کند

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین گفت: تسهیل در صدور ویزای تجار و بازرگانان، اطلاع رسانی مناسب از ظرفیت های صنعتی و بازرگانی برای توسعه صادرات، کمک به رونق گردشگری از مهمترین اولویت های دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قزوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین ظهر چهارشنبه در دیدار با علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین راههای تسهیل در امور بازرگانان و تجار استان برای سفر به کشورهای خارجی و نیز تسهیل در امور تجار سایر کشورها را بررسی کردند.

سید حسن صمیمی فر در این جلسه گفت: خوشبختانه ظرفیت صنعتی استان قزوین با داشتن شهرکهای صنعتی متعددد بسیار بالاست و با فعال شدن دفتر وزارت خارجه شرایط مناسبی برای تسهیل در امور تجاری منطقه فراهم شده است.

  

وی افزود: به نظر می رسد علیرغم وجود قابلیت های بسیار خوب گردشگری این حوزه با غفلت جدی روبرو شده و نتوانسته ایم زمینه جذب علاقمندان به آثار تاریخی و طبعی را از کشورهای دیگر به استان فراهم کنیم.

صمیمی فر تصریح کرد: وزارت خارجه تمایل دارد با افزایش ارتباط دفاتر استانها زمینه معرفی هر چه بیشتر ظرفیت و توانمندی حوزه های مختلف به دیگر مردم کشورها فراهم شود و با این کار ضمن توسعه روابط تجاری و اقتصادی به رونق گردشگری هم کمک شود.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین یادآورشد: آمادگی کامل داریم تا با معرفی تجار ایرانی و خارجی دست آنها را برای انجام مبادلات اقتصادی در دست یکدیگر گذاشته و توسعه صادرات و واردات را تسهیل کنیم.

  

اطلاع رسانی و رفع موانع توسعه صادرات جدی است

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قزوین بیان کرد: اطلاع رسانی مناسب از استعدادهای صنعتی استان، تسهیل در روابط تجاری، استفاده از ظرفیت وزارت خارجه برای افزایش سفر هیئت های تجاری خارجی به استان و دوری از موازی کاری از مهمترین رویکردهای این دفتر در آغاز فعالیت خود در استان است.
 
 

کد خبر 2138354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha