۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۳

مذاکره ایران با پنج کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

مذاکره ایران با پنج کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با نمایندگانی از کشورهای ترکیه، پاکستان، مقدونیه، جمهوری آذربایجان و رومانی برای حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در سی و دومین نمایشگاه کتاب ترکیه شرکت کرده است، با نمایندگانی از کشورهای ترکیه، پاکستان، مقدونیه، جمهوری آذربایجان و رومانی برای حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به گفتگو پرداخت.

این موسسه در دیدار با مقامات یادشده، فرم‌های ثبت نام در نمایشگاه آتی کتاب تهران را برای حضور این کشورها در آن بین آنها توزیع کرده است.

همچنین کشور مقدونیه رسما از ایران دعوت به عمل آورد تا در نمایشگاه کتاب این کشور شرکت کند و اعلام آمادگی خود را جهت تبادل غرفه رایگان با ایران اعلام کرد. نمایشگاه کتاب مقدونیه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران برگزار می شود.

سی ­ودومین نمایشگاه بین­ المللی کتاب استانبول با مساحت 20 هزار مترمربع و شرکت 560 ناشر داخلی و خارجی توسط اتحادیه ناشران ترکیه و با مشارکت مراکز و نهادهای مدنی از دوم نوامبر در مرکز دائمی نمایشگاه تویاپ استانبول برپا شده و تا دهم همین ماه دایر است.

در این نمایشگاه که ناشران خارجی فقط در چهار روز نخست آن حضور دارند، بیش از 300 برنامۀ فرهنگی و نشست علمی برگزار خواهد شد. در بخش بین­ الملل این نمایشگاه نیز نزدیک 200 ناشر از حدود 40 کشور جهان نظیر چین، ایران، عربستان سعودی، کوبا، ایتالیا، جمهوری آذربایجان، آلمان، مجارستان، هند، انگلیس، اسپانیا، نروژ، هلند، لبنان، بوسنی و هرزه گوین، صربستان، اوکراین، پاکستان، کرواسی، یونان، آلبانی، امارات متحدۀ عربی، کوبا، کرۀ جنوبی، رومانی و ... حضور دارند.

میهمان ویژۀ سی­ و دومین نمایشگاه کتاب استانبول جمهوری خلق چین است. این کشور شرق آسیا با شرکت نزدیک به 100 ناشر و حضور حدود 20 تن از چهره‌­های برتر ادبیات خود و برگزاری نشست­‌ها و سمینارهایی در طول برگزاری نمایشگاه به معرفی ادبیات، زبان و فرهنگ خود می‌­­پردازد.

از ایران نیز، موسسۀ نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و یک شرکت خصوصی به نام «گیتی پویان آذر» و موسسه خانه کتاب، در نمایشگاه مذکور حضور دارند.

کد خبر 2170044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha