۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

آئین‌نامه اجرایی هفته كتاب اصلاح می‌شود

آئین‌نامه اجرایی هفته كتاب اصلاح می‌شود

نماینده تام الاختیار معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در ستاد اجرایی بیست و یكمین دوره هفته كتاب، از تصویب طرح بازبینی و اصلاح آئین‌نامه این رویداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون امیرزاده نماینده تام الاختیار معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد برگزاری بیست و یكمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ با توجه به بروز پدیده‌های جدید در حوزه كتاب و كتابخوانی و همچنین شكل‌گیری تكنولوژی‌های جدید در دنیای امروز نیاز به تغییر آئین‌نامه برگزاری هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران احساس می‌شد. با توجه به این ضرورت كه از سوی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده بود و همچنین پیشنهاد یكی از اعضای حاضر در ستاد اجرایی هفته كتاب، طرح بازبینی و اصلاح آئین‌نامه اجرایی هفته كتاب در معاونت امور فرهنگی تصویب شد.

به گفته امیرزاده، روزآمد شدن آئین نامه هفته كتاب مستلزم همراهی و هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری است تا از تمام ظرفیت‌های موجود دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برای رسیدن به اهداف نهایی این رویداد یعنی گسترش كتاب و كتابخوانی در جامعه بهره برد.

خبر دیگر از هفته کتاب اینکه، فراخوان پنجمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران هم زمان با بیست و یكمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود.

همایش اندیشه و قلم با هدف شناسایی فرهیختگان و اهل قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران، تقدیر از محققان متعهد و شایسته در داخل و خارج از ارتش برای تالیف و تدوین آثار مورد نظر، حمایت از نویسندگان برتر و پشتیبانی از نشر و توزیع آثار آنان، فراهم كردن زمینه تقویت فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و پیشبرد فرهنگ تولید و نشر كتاب در ارتش و جامعه برگزار می‌شود.

این همایش هر سال در چند بخش وی‍ژه كاركنان شاغل و بازنشسته ارتش، نویسندگان غیر ارتشی، همسران و فرزندان كاركنان ارتش برگزار می‌شود و همچون روال سال‌های گذشته سازمان عقیدتی، سیاسی آجا فراخوان این همایش را در ایام هفته كتاب منتشر و برگزیدگان آن را تیرماه سال آینده هم زمان با روز ملی قلم معرفی می‌كند.

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا 2 آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2171542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha