۲ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۲۹

گزارش خبری تصویری/

حرکت دسته‌جات عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر/ انبوه عزاداران در جوار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع)

حرکت دسته‌جات عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر/ انبوه عزاداران در جوار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع)

بوشهر - خبرگزاری مهر: همزمان با روز اربعین حسینی، نقاط مختلف استان بوشهر صحنه حضور پرشور و شعور مردم استان بوشهر بود که با برپایی دسته‌جات عزاداری، یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم همیشه در صحنه استان بوشهر نیز مانند سایر عاشقانی حسینی در سراسر جهان، در روز اربعین حسینی با راه‌اندازی کاروان‌های زنجیر زنی و سینه‌زنی و حرکت در مسیرهای تعیین شده به عزاداری پرداختند.

در شهر بوشهر هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیر زنی ابتدا د میدان قدس تجمع کردند و با عبور از خیابان رئیس‌علی دلواری و خیابان ساحلی خود را به محل ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) رساندند و در انجا به عزاداری پرداختند.

حضور جوانان و نوجوانان بوشهری در دسته‌جات زنجیر زن و سینه‌زن شورحالی خاصی به مراسم داده بود به‌گونه‌ای که عزاداران حسینی هم‌نوا با مداح مراسم با صدای حزن‌انگیز خود یک صدا ابوالفضل علیه السلام را صدا می‌کردند.

عزاداران نماز ظهر و عصر اربعین حسینی را در حیاط کارگاه محل ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل علیه السلام به امامت آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اقامه کردند.

برگزاری مراسمات اربعین حسینی در بیش از یک هزار نقطه استان بوشهر

رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای ماه محرم شاهد برگزاری برنامه‌های بسیارخوبی به همین مناسبت در استان بوشهر بودیم و این مراسمات در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود رسید و هیئت‌های مذهبی، تکایا، مساجد و حسینیه‌ها در برگزاری این برنامه‌ها مشارکت داشتند.

نوشاد نوشادی اضافه کرد: این برنامه‌های تا به امروز نیز در نقاط مختلف استان تداوم داشته است و در روز اربعین نیز مراسمات اربعین حسینی در بیش از یک هزار نقطه استان بوشهر در حال برگزاری است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر ادامه داد: تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی نیز در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و ساعت 9 صبح روز اربعین در شهر برازجان تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

وی به برخی از مراسمات روز اربعین در مرکز استان اشاره کرد و افزود: مراسمات مختلفی در نقاط مختلف شهر برگزار می شود که می‌توان به برگزاری مراسم در حسینه ثارالله(ع) بوشهر اشاره کرد.

نوشادی همچنین به حرکت کاروان‌های عزاداری در این روز اشاره کرد و بیان داشت: از ساعت ۱۰ صبح امروز حرکت کاروان‌های عزاداری از میدان رئیسعلی دلواری شروع شده و با قرائت زیارت اربعین در کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت اباالفضل (ع) ادامه می‌یابد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان بوشهر با اشاره به دیگر برنامه‌های این روز، خاطرنشان ساخت: در ادامه مراسمات روز اربعین و با حضور عزاداران حسینی، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

فعالیت 763 مداح در مراسمات اربعین حسینی در استان بوشهر

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر به حضور پرشور مداحان آموزش‌دیده استان بوشهر در این مراسمات اشاره کرد و اظهار داشت: مراسمات عزاداری حسینی در استان بوشهر از شور حال خاصی برخوردار است و شاهد حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه‌ها هستیم.

علی تشکری ادامه داد: مراسمات سینه زنی سنتی و زنجیرزنی در بوشهر با مداحی مداحان بوشهری برگزار می‌شود که 763 مداح در برنامه‌های اربعین حسینی فعالیت دارند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ساماندهی مداحان و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، بیان داشت: دوره‌های اموزشی مختلفی را برای مداحان برگزار کرده‌ایم که شاهد حضور گسترده و پرشور مداحان نیز در این مراسمات هستیم و فعالیت‌ها نیز به خوبی بهبود یافته است.

رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی استان بوشهر ادامه داد: مداح پروری نیز همواره در دستور کار ما بوده است و در حال حاضر بیش از 70 درصد مداحان ما جوان هستند که بیانگر توجه ویژه به جوانان است.

تجمع بزرگ عاشورائیان در شهر برازجان/ مراسمات محوری اربعین حسینی در 10 نقطه استان بوشهر

در شهر برازجان نیز اجتماع بزرگ عزاداران حسینی برگزار شد و مردم این شهر از نقاط مختلف در این اجتماع بزرگ حضور یافتند و به عزاداری پرداختند که این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ادامه یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت به مناسبت فرار رسیدن چهلمین روز شهادت ابا عبدالله حسین، از برگزاری مراسمات محوری اربعین حسینی در 10 نقطه استان بوشهر خبر داد و گفت: اربعین امسال در قالب دسته های عزاداری و پیاده روی عزاداران حسینی به صورت متمرکز در شهرهای استان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: در سطح مرکز استان شاهد حرکت دسته های عزاداری و پیاده روی عزاداران حسینی از میدان رئیسعلی دلواری به سمت کارگاه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفظل العباس (ع) بودیم که این برنامه با قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه یافت.

وی اضافه کرد: برگزاری تجمع بزرگ عزادارن حسینی در خیابان شهید چمران برازجان، مراسم حرکت دستجات عزاداری شبانکاره از محل یادمان شهدای گمنام به سمت حسینیه حضرت ولیعصر، مراسم عزاداری در حسینیه معتمدی بندر گناوه به همراه قرائت زیارت اربعین و مراسم عزاداری در حسینیه اعظم بندر دیلم به همراه قرائت زیارت اربعین جزو برنامه های اجرایی تبلیغات اسلامی در اربعین محسوب می شوند.

 حجت الاسلام سروستانی مراسم عزاداری در امام زاده ابوالقاسم بندر دیر به همراه قرائت زیارت اربعین، حرکت کاروان عزاداری از میدان امام حسین به سمت مصلای جمعه جم، مراسم عزاداری در مسجد امیرالمومنین (ع) خورموج به همراه قرائت زیارت اربعین و حرکت دسته های عزاداری از مسجد جامع شهر اهرم (مسجد قائم) تا یادمان شهدای گمنام به همراه قرائت زیارت اربعین را از برنامه های اجرایی تبلیغات اسلامی استان در اربعین عنوان کرد.

کد خبر 2201029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha