۲ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۵۸

کریمی خبر داد:

متروی تهران - فیروزکوه روی ریل اخذ بودجه/ ناتوانی دولت در تجهیز بیمارستان ها

متروی تهران - فیروزکوه روی ریل اخذ بودجه/ ناتوانی دولت در تجهیز بیمارستان ها

دماوند - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار تهران از احداث خط متروی تهران - دماوند - فیروزکوه خبر داد و گفت: دولت در تجهیز بیمارستان های ساخته شده ناتوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کریمی عصر سه شنبه در جریان بازدید از پروژه های عمرانی بخش رودهن که با حضور حجت الاسلام توسلی امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، محمودی فر فرماندار شهرستان دماوند، طاهرخانی بخشدار رودهن، ارشدی رئیس شورای اسلامی شهر رودهن و محرمی شهردار این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات استانداری تهران راه اندازی شرکتی تحت عنوان "شرکت قطار شهری شهرهای استان تهران" در خصوص ایجاد خطوط مترو در کل استان تهران است که جلسات آن به طور معمول روزهای یکشنبه هر هفته برگزار می شود.

وی ادامه داد: خط متروی تهران – دماوند یکی از مسیرهای مدنظر و تعریف شده در این شرکت است که مسیر آن از رودهن عبور و به آبسرد می رسد و اتصال آن به فیروزکوه در فازهای بعدی ممکن خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر خط قطار شهری تهران – دماوند خط دیگری شامل تهران - ورامین که نقاطی نظیر قرچک، پاکدشت، شریف آباد و پیشوا را پوشش می دهد دیگر مسیر مدنظر در این شرکت است، همچنین انجام مطالعات متروی تهران – اسلامشهر نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

کریمی افزود: مجموعه استان ضمن جمع بندی در این خصوص اساسنامه شرکت قطار شهری شهرهای استان تهران را تشکیل داد تا آن را طی نشستی با معاون وزیر کشور در روز دوشنبه یا سه شنبه هفته بعد به تصویب برساند.

معاون عمرانی استاندار تهران بیان داشت: در صورت تصویب اساسنامه مذکور و امضا و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور احتمالاً به بودجه سال 93 می رسد تا در مجلس شورای اسلامی دستکم مشمول یک ردیف بودجه حتی حداقلی شود.

وی ادامه داد: تحقق چنین ردیف بودجه ای به نوعی پذیرش طرح به عنوان واقعیتی در استان تهران خواهد بود، شاید این ردیف بودجه شامل اعتبار چندانی در ابتدای امر نباشد اما ثبت شرکت و اخذ ردیف می تواند دست مسئولان استانی را در این زمینه باز نگه دارد.

این مسئول از ناتوانی دولت در تجهیز مراکز بیمارستانی ساخته شده خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز بیمارستانی متعددی ساخته شده اما دولت برای تجهیز آنها توان مالی چندانی ندارد؛ در این زمینه ها باید از ظرفیت خیران استفاده کرد.

دماوند یک ورودی زشت برای استان تهران

کریمی از رودهن به عنوان پیشانی و مبدأ ورودی استان تهران نام برد و گفت: این شهر با طبیعت زیبای خود می توانست به عنوان یک ورودی زیبا خودنمایی کند اما در حال حاضر چنین شرایطی مهیا نیست و رودهن به نوعی نازیبا است.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: این شهر از فضای سبز زیبایی در ورودی خود بهره نمی برد، نور مناسبی ندارد، پیاده روها نازیبا است، هر واحد تجاری هرگونه که دلش خواسته وسایل خود را به پیاده روها انتقال داده و هرکس به میل خود تابلویی برای خود نصب کرده است؛ البته این مسائل نسبت به سالیان گذشته کمتر شده اما همچنان وجود دارد، ساماندهی این موارد چندان هزینه بر نیست و در سایه همت، پیگیری و خوش سلیقگی محقق می شود.

وی اضافه کرد: البته منظور از فقدان نور مناسب تاریکی معابر نیست بلکه منظور وجود یک نورپردازی زیبا و با سلیقه است، این مهم باید در شأن نام رودهن به عنوان پیشانی و ورودی استان تهران اجرا شود، این ورودی باید همتراز با شخصیت مردم شریف رودهن و آبروی استان تهران زیباسازی شود، البته در این بین وضعیت دماوند بدتر از رودهن است و ما در آن منطقه خیلی مشکل داریم. 

این مسئول افزود: دو شهر همجوار از دو شهرستان پردیس و دماوند یعنی بومهن و رودهن به یکدیگر متصل هستند و شاید مشکلاتی در بومهن وجود داشته باشد اما یک مسئول به دلیل شناخت ناکافی و فقدان تابلوعلائم شهری آن را به نام رودهن می شناسد، مدیران شهر رودهن باید با استفاده از چند تابلوی شناسایی محل ورودی و خروجی شهر را مشخص کنند.

کمک 700 میلیونی برای زیباسازی مبدأ استان/خطرات استفاده از درخت در فضای سبز شهری!

کریمی از اختصاص بودجه ای بالغ بر 700 میلیون تومان برای زیباسازی ورودی رودهن از سوی استانداری تهران تا هفته آینده خبر داد.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین استفاده از انواع گل در طرح های زیباسازی و فضای سبز شهری را مناسب و غرس نهال را خطرساز خواند و گفت: در اجرای فضای سبز شهری باید از گل بهره برد تا زیبایی و لطافت شهری حفظ شود.

وی ادامه داد: در این بین غرس نهال در بلوارهای میانی شهرهای دارای محورهای درون شهری متصل به جاده ها می تواند خطرناک باشد، یک شهروند به هنگام عبور از چنین مسیرهایی ممکن است در نقطه کور دید راننده قرار گرفته و خدای ناکرده دچار حادثه شود.

این مسئول با بیان اینکه تصویب طرح تفصیلی رودهن منوط به لحاظ مطالبات منطقی شوراهای اسلامی شهر خواهد بود، گفت: در این خصوص باید نشستی با حضور مسئولان شهرستانی و شهری برگزار شود تا ایرادات وارده به آن مورد بررسی قرار گیرد.

نابرابری ازدیاد جمعیت و افزایش سرانه درمانی رودهن

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی های این شهر اظهار داشت: رودهن به دلیل ویژگی هایی نظیر نزدیکی به تهران، شرایط آب و هوایی مناسب و مردمی میهمان نواز به محل اسکان بسیاری از هموطنان بدل شده و این سیل جاری جمعیت به شهر همچنان ادامه دارد.

علی اکبر ارشدی ادامه داد: امروز مدیریت شهری رودهن برنامه ریزی های خود را به نوعی تدوین و تنظیم می کند تا بتواند میزبان خوبی برای این جمعیت مهاجر و همچنین مردم منطقه باشد تا خدای ناکرده تأمین نیازهای این عزیزان با خللی مواجه نشود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهر رودهن به محلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهرهای همجوار و همچنین مناطق روستایی بخش رودهن تبدیل شده اما با وجود قدمتی پنج دهه ای در مدیریت شهری رشدی متناسب میان آهنگ افزایش جمعیت و ایجاد سرانه های بهداشتی و درمانی دیده نمی شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر چارت بهداشتی و درمانی درمانگاه شهر 50 ساله رودهن با چنین رشد جمعیتی قابل توجهی همچنان روستایی تعریف می شود.

کمبود مدرسه در رودهن

کمبود سرانه آموزشی و فضای مدارس از دیگر موضوعاتی بود که ارشدی بدان اشاره کرد و افزود: علاوه بر مشکل مذکور کمبود سرانه فضای آموزشی دیگر معضلی است که مردم رودهن را رنج می دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن تصریح کرد: بخشی از مدارس موجود در شهر رودهن توسط خیران و بخشی دیگر با اعتبارات استانی و شهرستانی احداث شده اند، اما سرانه موجود کفاف جمعیت دانش آموزی منطقه را نمی دهد.

وی ادامه داد: امروز مطالبه اعضای شورای اسلامی شهر رودهن به عنوان عصاره ای از مردمان ولایی، انقلابی و شهیدپرور این شهر نگاهی ویژه از سوی مسئولان شهرستانی و استانی برای افزایش سرانه های خدماتی است.

این مسئول با تأکید بر لزوم از سر گیری اجرای پروژه کمربندی شمالی رودهن خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز رودهن مباحث مربوط به ترافیک درون شهریِ متأثر از بار سنگین خودرویی در محورهای فرا منطقه ای، بین المللی و تزانزیتی است و قطعاً باید بودجه چنین طرح ملی از منابع اعتباری ملی دیده شود.

به گفته ارشدی، همه اعضای شورای اسلامی شهر رودهن به مانند یک ید واحد در مسیر رشد و توسعه روزافزون این دیار ولایتمدار و ولایت پذیر از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

کد خبر 2219021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha