۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۱۸

حجت الاسلام حشمتی:

استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در کارهای قرآنی ضروری است

استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در کارهای قرآنی ضروری است

قم - خبرگزاری مهر: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه در انجام کارهای قرآنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رضا حشمتی ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ساختار معاونت قرآن و عترت اظهار داشت: این معاونت پیش از این به عنوان مرکز فعالیت داشت که با توجه به گسترش فعالیت‌های قرآنی و دامنه کاری به معاونت تغییر ساختار داد.

وی حمایت از برنامه‌های قرآنی، موسسات و مراکز قرآنی و ایجاد بانک اطلاعاتی را از جمله فعالیت‌های این معاونت دانست و اظهار داشت: برنامه‌های کلان قرآنی در دستور کار این معاونت در چند ماهه اخیر بوده و هست و نیازمند بهره گیری از رهنمودهای مراجع و علما در این زمینه هستیم.

ظرفیت‌های معطل مانده در عرصه قرآنی فعال شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم فعال شدن ظرفیت‌های معطل مانده در عرصه قرآنی اضافه کرد: بنا داریم بیشتر فعالیت را بر کارهای تاکنون انجام نشده متمرکز کنیم.

وی برگزاری نشست‏‌های مشترک با نهادهای علمی فرهنگی و قرآنی برای اجرای طرح‎های مشترک از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری با وزارت علوم از جمله کارهای صورت گرفته در عرصه تحقیقات قرآنی است.

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه در بودجه سال آینده اعتبارت خوبی برای کارهای قرآنی صورت گرفته اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا با جذب این بودجه بتوانیم کارهای فاخر و در شان خور قرآن ارایه کنیم.

 

کد خبر 2219647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha