تصویرگری مجموعه داستان‌های عهد بوق

تصویرگری مجموعه داستان‌های عهد بوق

لیدا معتمد تصویرگر کتاب کودک، از تصویرگری مجموعه «داستان‌های عهد بوق»، نوشته عباس قدیرمحسنی خبر داد.

لیدا معتمد، تصویرگر در گفتگو با خبرنگار مهر، از تصویرگری مجموعه داستان‌های عباس قدیرمحسنی خبر داد و افزود: این مجموعه از فضایی فراواقعی برخوردار است و همین فضا به من به عنوان تصویرگر این امکان را داده است تا به تخیل خود پناه ببرم و از تصاویری فانتزی در آن استفاده کنم.

این تصویرگر کودک و نوجوان، متن و تصویر را موازی یكدیگر دانست و افزود: تصویرگری با نقاشی فرق دارد. تصویرگر باید داستانی را روایت و ناگفته‌های آن را كامل كند. از این‌رو متن و تصویر، موازی با یكدیگرند.

معتمد درتصویرگری مجموعه «داستان‌های عهد بوق»، نوشته عباس قدیرمحسنی که از سوی نشر پیدایش به فانتزی روی آورده است. او با اشاره به اینکه فانتزی، فراتر از واقعیت است، گفت: هر كس تعریف خود را از واقعیت و دنیای واقعی دارد. تو از کجا می‌دانی که دنیایی که در آن به سر می‌بری، واقعی است و آنچه در ذهن و خیالت می‌گذرد، دروغ و غیر واقعی؟

وی همچنین از تصویرگری کتاب «من حرفی دارم که فقط شما بچه‌ها باور می‌کنید» خبر داد و گفت: «این کتاب را از نو و با تصاویر کودکانه همراه کرده‌ام.». این کتاب نوشته احمدرضا احمدی است که بیش از 40 سال پیش با نقاشی‌های عباس کیارستمی منتشر شده بود و فضایی نوجوانانه داشت.

تصاویر جدید این کتاب به گفته لیدا معتمد به نقاشی تنه می‌زنند و فضایی سوررئال دارند. چرا که داستان هم فضایی ذهنی و خیالی را ترسیم می‌کند. معتمد معتقد است: داستان‌های احمدرضا احمدی و فضاهایی که این نویسنده توصیف می‌کند این امکان را به تصویرگر می‌دهند تا آنجا که ممکن است به تخیل خود مجال پرواز دهد.

مدیر گروه تصویرگری «دنیای عجیب» اضافه کرد: احمدرضا احمدی از تصویرگر خود نمی‌پرسد: حرفه‌ای هستی یا نه؟ چند کتاب تصویر کرده‌ای؟ داستان‌های مرا می‌شناسی یا نمی‌شناسی؟ آنچه برای او اهمیت دارد نتیجه کار است گرچه هنوز نتیجه کار مرا ندیده اما من تلاش کرده‌ام تا به فضای ذهنی او نزدیک شوم و آن فضا را با تصویر برای مخاطب کامل کنم. در ضمن تلاش شده تا تصاویر به نسبت نقاشی‌های عباس کیارستمی، کودکانه‌تر باشد.

به گفته معتمد، این داستان، از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

 

کد خبر 2221215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha