۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰

مهر گزارش می‌دهد/

زیرساخت‌های گردشگری گناوه تناسبی با گردشگران میلیونی آن ندارد

زیرساخت‌های گردشگری گناوه تناسبی با گردشگران میلیونی آن ندارد

گناوه - خبرگزاری مهر: شهرستان گناوه در ایام نوروز میلیون‌ها گردشگر دارد ولی زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان گناوه تناسبی با تعداد گردشگران آن ندارد و می‌طلبد که مسئولان از همین امروز برای سال‌های آینده برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان گناوه یکی از قطب‌های تجاری استان بوشهر محسوب می‌شود و با توجه به داشتن بازارهای گسترده و همچنین آب و هوای مناسب در ایام نوروز، هر ساله شاهد حضور گسترده و وسیع مردم نقاط مختلف کشور به این شهرستان هستیم.

بازارهای گناوه دارای تنوع بسیار زیادی هستند و اجناس موجود در این بازار که اغلب هم از خارج وارد می‌شوند، دارای قیمت‌های مناسبی هستند که خانواده‌های بسیاری برای اینکه هم تفریح کرده باشند و هم خرید، ایام نوروز به گناوه سفر می‌کنند.

بر اساس آمارهای ارائه شده در سال‌های گذشته، طی نوروز بیش از سه میلیون نفر از این شهرستان دیدن می‌کنند که پیش بینی می‌شود امسال شاهد حضور گسترده‌تری از سوی مردم در این شهر باشیم.

حضور این میزان گردشگر از نقاط مختلف در شهرستان گناوه، می‌طلبد که شاهد گسترش فضاهای گردشگری در این شهرستان باشیم تا مسافران و گردشگران بتوانند اقامت مناسبی داشته باشند و از امکانات تفریحی و رفاهی آن بهره‌مند شوند.

در سال‌های اخیر تلاش‌هایی در راستای بهبود وضعیت گردشگری در شهرستان گناوه صورت گرفته است ولی این تلاش ها به هیچ وجه پاسخگوی خیل عظیم گردشگران نوروزی در این شهرستان نیستند.

توسعه گردشگری فقط به عنوان یک شعار مطرح می‌شود

افرادی که از دوردست‌ترین نقاط کشور خود را به گناوه می‌رسانند انتظار دارند که محل مناسبی برای اقامت خود داشته باشند ولی متاسفانه انتظارات آنها آنگونه که باید و شاید براورده نمی‌شود.

توسعه صنعت گردشگری همواره به عنوان یکی از شعارهای مسئولان مطرح بوده است و هر چند قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده است ولی هنوز هم این موضوع بیشتر در حد یک شعار باقی است و به خوبی عملی نشده است.

استان بوشهر دارای آب و هوای ممتاز در اواخر زمستان و اوایل بهار است که توسعه فضاهای گردشگری و تفریحی و رفاهی در استان بوشهر می‌تواند این استان را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند که این موضوع نیازمند همت بیشتر مسئولان است.

در بسیاری از کشورها از صنعت توریسم درآمدهای بسیار زیادی کسب می شود ولی در ایران فقط به عنوان یک تفریح گذرا به این صنعت نگاه می‌شود و چند روز قبل از نوروز مباحثی در این زمینه مطرح شده و بعد از ان نیز رها می‌شود.

اگر می‌خواهیم که شاهد گسترش صنعت گردشگری باشیم باید از همین امروز برای سال‌های اینده برنامه‌ریزی و تلاش کنیم و نه اینکه تنها برای نوروز امسال برنامه‌ریزی موقت داشته باشیم و بعد از ان هم دیگر هیچ.

زیرساخت‌ها و تجهیزات و توان گردشگری گناوه ضعیف است

غلامعلی حبیبی منش فرماندار شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر به بیان برخی کمبودهای شهرستان در زمینه گردشگری پرداخت و اظهار داشت: شهرستان گناوه یک شهرستان فعال در حوزه گردشگری و تجارت است که خوشبختانه هر دو مکمل همدیگرند.

وی گفت: مردم از سراسر کشور در فصول مختلف سال و به ویژه در ایام تعطیل و تعطیلات عید نوروز با سفر به گناوه به خرید از مجتمع های متعدد تجاری بازار گناوه و ریگ پرداخته و سپس ساحل زیبای ریگ و ساحل ماسه‌ای گناوه به تفریح می پردازند و این امری اجتناب ناپذیر است.

حبیبی منش بیان داشت: زیرساخت‌ها، امکانات، تجهیزات، نیرو و توان گردشگری در این شهرستان اصلا تناسب و تناسبی با بحث گردشگران میلیونی شهرستان گناوه ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در تعطیلات عید امسال با وجود جمعیت چند میلیونی گردشگرانی که به شهرستان گناوه سفر کردند، نگذاریم مشکلی به وجود آید اما تقاضا داریم که بحث گردشگری شهرستان مورد توجه ویژه قرار گیرد و استاندار دستور مساعدت در بحث گردشگری به شهرستان گناوه دهند.

فرماندار شهرستان گناوه تصریح کرد: همه تلاش خود را برای بهبود وضعیت گردشگری در شهرستان گناوه به کار خواهیم گرفت ولی توسعه زیرساخت‌ها نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و همکاری همه مسئولان استان است.

کد خبر 2231548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha