۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸

تا پایان سال/

3میلیون و 500 هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان توزیع می شود

3میلیون و 500 هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان توزیع می شود

زاهدان- خبرگزاری مهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از توزیع 3 میلیون و 500 هزار اصله نهال تا پایان سال در بین بهره برداران خبر داد.

رضا نجفی در گفتگو با مهر اظهار داشت: تا پایان سال جاری تعداد 3 میلیون و 500 هزار اصله نهال در بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع خواهد شد که از این تعداد 2 میلیون اصله نهال مثمر است.

وی با بیان سیستان و بلوچستان از نظر سطح زیر کشت خرما رتبه دوم در کشور را دارد افزود: با توجه به افزایش تولید خرما در حال حاضر این استان رتبه نخست در برداشت خرما را به ازای هر هکتار سطح زیر کشت به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه باغداران استان به طور متوسط 37 تن خرما در هر هکتار در طول سال برداشت می کنند افزود: در 3 طی سال اخیر رتبه نخست برداشت خرما همچنان در انحصار این استان باقی مانده است.

نجفی ادامه داد: متاسفانه محصول خرمای استان به دلیل نبود امکانات فراوری به شهرستان بم منتقل شده و با نام خرمای بم عرضه می شود.

وی با بیان اینکه این استان توانایی تامین خرمای مورد نیاز کشور را دارد افزود: در این راستا به دلیل نیاز مبرم به ایجاد سردخانه در راستای نگهداری محصولات زراعی و باغی تاکنون در قالب 12 طرح برای نگهداری 67 هزار تن محصولات در استان سردخانه ایجاد شده است.

 

کد خبر 2231574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha