۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

صبح امروز/

بیست و یکمین همایش ائمه جمعه اهل‌سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد

بیست و یکمین همایش ائمه جمعه اهل‌سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد

زاهدان - خبرگزاری مهر: بیست و یکمین همایش سراسری ائمه جمعه و جماعات اهل سنت سیستان و بلوچستان با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی فقیه دراستان، استاندار و ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان صبح دوشنبه در بیست و یکمین همایش ائمه جمعه اهل سنت استان هدف از برگزاری این  همایش را پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری، تبیین رسالت ائمه جمعه در راستای تامین منویات مقام معظم رهبری و همچنین احیای زکات و نقش و رسالت ائمه جمعه و بررسی زمینه های ارتقای سطح فرهنگی و دینی مردم عنوان کرد.

حجت الاسلام احمد براتی اظهار داشت: دراین همایش یکروزه پیرامون رسالت ائمه جمعه در تحقق منویات مقام معظم رهبری با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بحث و تبادل نظر خواهد شد و ائمه جمعه اهل سنت استان از این فرصت مناسب برای بررسی راهکارها و رفع موانع احتمالی بهره مند خواهند شد.

وی گفت: در همایشی که همچنین عصر امروز با حضورمعاون ستاد زکات کشور با عنوان همایش زکات برگزارخواهد شد راهکارهای اساسی در زمینه احیای زکات در جامعه با حضور ائمه جمعه و متولیان مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

براتی ادامه داد: در پایان این همایش نیز تعداد 330 نفر از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت سیستان و بلوچستان احکام خود را از نماینده ولی فقیه در استان دریافت خواهند کرد.

وی سخنرانی تنی چند از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران را در خصوص مسائل سیاسی روز و خطر جریانات تکفیری و ضرورت اتحاد مسلمانان را از جمله برنامه های جنبی این همایش با حضور علما و ائمه جمعه اهل سنت استان عنوان کرد.

کد خبر 2237884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha