۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۲۳

از سوی انتشارات امیرکبیر؛

مجموعه«لالایی ها» به سرپرستی مصطفی رحماندوست منتشر شد

مجموعه«لالایی ها»  به سرپرستی مصطفی رحماندوست منتشر شد

مصطفی رحماندوست سرپرست مجموعه لالایی ها که از سوی انتشارات امیر کبیر منتشر و در نمایشگاه کتاب ارائه شده است، گفت: محتوای لالایی امروز تغییر کرده و دیگر لالایی ها ادبیات زنانه نیستند و تنها از امیال و آرزوهای مادر سخن نمی گویند.

مصطفی رحماندوست در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار مجموعه لالایی ها از سوی انتشارات امیر کبیر خبر داد و افزود: "لالالا ابر پاره" سروده اسدالله شعبانی با تصویرگری نغمه صالحی، "تمام دنیا لالا "از شکوه قاسم نیا با تصاویر امیر علایی، "لالا گلدون، لالا ماهی" از افسانه شعبان نژاد با تصاویر حسن عامه کن، "عروسک جان لالا کن" از جعفر ابراهیمی با تصاویر مریم حسین نژاد و " لالا کن لولو، لولو کوچولو" که سروده های خود من با تصاویر سید حسین موسوی است مجموعه 5 لالایی است که از سوی انتشارات امیر کبیر منتشر و در نمایشگاه کتاب ارائه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: محتوای لالایی امروز تغییر کرده است. لالایی امروز به دغدغه کودکان هم می پردازد و توجه می کند و برخلاف گذشته تنها ادبیات زنانه نیست و فقط به امیدها و آرزوهای مادر اشاره نمی کند.

رحماندوست معتقد است روزگاری لالایی ها واگویه های مادرانه بود به این معنی که کودک می خوابید و مادر به لالایی گفتن ادامه می داد. اما امروز پدران هم می توانند برای کودکان خود لالایی بگویند ضمن اینکه در لالایی هایی که سروده می شود بیش از هر چیز سرایندگان به خود کودک و خواسته های او توجه می کنند. برای مثال در این شعر کودک برای ماشین اسباب بازی خود لالایی می گوید.

"لالالا، لالا/ آقای ماشین/ وقت خوابته/ یه گوشه بشین/ ماشین بابا/ نمی ده ویراژ/ رفته خوابیده/ گوشه گاراژ/ تو هم ماشینی/ لالا کن، لالا/ ببین خوابیده/ ماشین بابا"

کد خبر 2283042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha