۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶

آیت الله سلیمانی:

دشمن همواره در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است

دشمن همواره در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان است

زاهدان-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت: در حال حاضر دشمن سعی دارد با تبلیغات سوء از جمله به کار بردن برخی کلمات خاص مانند تبعیض، بین صفوف مسلمانان شکاف ایجاد کرده و تفرقه بیندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس اظهار داشت: غربی ها از زمانی که در جنگ های صلیبی در مقابل مسلمانان خود را ناتوان دیدند و به مقاصد خود نرسیدند تهاجم فرهنگی را به عنوان حربه جدید برای مبارزه با مسلمانان انتخاب و تا کنون نیز در دستور کار داشته اند.

وی تاکید کرد: غربی ها در ظاهر برای حقوق مسلمانان احترام قائل می شوند اما در واقعیت تلاش دارند تا از درون به مسلمانان ضربه وارد کرده و با سیاست استعمارگران انگلیسی و با شعار تفرقه بینداز، حکومت کن به اهداف خود برسند.

سلیمانی با اشاره به اینکه سابقه تهاجم فرهنگی به زمان جنگ های صلیبی باز می گردد ادامه داد: ایجاد تفرقه و راه اندازی جنگ در کشور مسلمان سوریه و با حمایت غربی ها از نیروهای شورشی خود گواه این مدعا است.

وی گفت: متاسفانه اختلافات به وجود آمده در بین مسلمانان در این کشور تا کنون بیش از 150 هزار نفر کشته و میلیون ها نفر آواره بر جای گذاشته است.

 نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه های این هفته نماز جمعه همچنین با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور پاکستان ابراز داشت: دشمن همان گونه که سعی دارد تا در داخل کشور و در سیستان و بلوچستان بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد تلاش می کند تا روابط بین ایران و پاکستان را نیز خدشه دار کند.

وی با اشاره به اینکه رواج کلمه تبعیض در بین برخی افراد علیه اهل سنت تنها با همین هدف است ادامه داد: دشمن در حالی سخن از تبعیض به میان می آورد که اگر گذشته و حال را مورد مقایسه قرار دهیم به خوبی واضح است که چه تحولاتی پس از پیروزی انقلاب در این منطقه انجام شده است و تمامی تلاش خدمتگزاران دولت و نظام در راستای ایجاد امکانات و رفاه در این منطقه بوده است.

سلیمانی افزود: رهبر معظم انقلاب با درایت و آگاهی کامل زمانی که سکان نظام را در دست گرفتند تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را مورد تاکید و توجه قرار داده  و این موضوع مهم را به مسئولان گوشزد کردند.

وی بیان داشت: ایشان به خوبی به اهداف و دسیسه های دشمن آگاه بودند و اعتقاد داشتند که زمینه آسیب پذیری ما در عرصه فرهنگ کم نیست و لذا در این راستا باید توجه و اولویت مسئولان بر این نکته حائز اهمیت معطوف شود.

 

کد خبر 2292321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha