۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۲۶

در گفتگو با مهر عنوان شد : 

سرنوشت نخستین طراحی فاز 2 برج میلاد مشخص نیست / اجرای میلاد 2 قطعی است 

سرنوشت نخستین طراحی فاز 2 برج میلاد مشخص نیست / اجرای میلاد 2 قطعی است 

نخستین مدیر عامل برج میلاد گفت: اولین طراحی برای فاز دو برج میلاد به گونه ای بود که نمای سازه اصلی را تحت تاثیر قرار نمی داد .

سید رضا  میرصادقی نخستین مدیر عامل برج میلاد  با اشاره به فاز 2 برج میلاد گفت: در آن زمان سطح،سطوح و حجم بارگذاری این طرح دیده شده و هدف طراحی این پروژه نیز مشخص شد . همچنین طراحی ها به گونه ای بود که هیچ کدام از بخش ها، مقابل برج قرار نگیرند .

وی ادامه داد: نزدیک به 35 کارشناس یک سال تمام بر روی این طرح  کار کردند و تمامی الزامات را پیش بینی کرده بودیم  اما در طرح خانم" زاها حدید" این نکات پیش بینی نشده و اشکالات زیادی دارد من نظر شورای شهر را تایید می کنم و این طرح باید اصلاح شود.

وی با اشاره به طرح اولیه برج میلاد گفت: این طرح نزدیک به 130 تا 140 شیت نقشه داشت و هنوز هم برای فاز 2 قابل استفاده است .

طراحی پروژه های عظیمی مانند میلاد 2  هشت  تا 10 میلیارد هزینه دارد 

او درباره هزینه های طراحی فاز 2 برج میلاد گفت: برای طراحی 460 هزار متر مربع نزدیک به هشت  تا 10 میلیارد اعتبارلازم  است اما آن زمان ما برای طراحی فاز دو 200 تا 300 میلیون بیشتر هزینه نکردیم.

وی با تاکید بر اینکه برج میلاد و اراضی آن دارای طرح جامع هستند گفت: نزدیک به 60 جلد طرح جامع این برج است و البته ممکن است این طرح نیاز به بازنگری داشته باشد به خصوص اگر قصد عملیاتی کردن طرح" زاها حدید" را داشته باشند . 

اجرای میلاد 2 قطعی است / مدیران  شهرداری تاکید دارند طرح فعلی بر اساس معماری ایرانی اسلامی است 

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به جلسه ای که  در کمیسیون شهرسازی و معماری که با حضور مدیران شرکت مشارکتهای مردمی و مشاورین مربوط به فاز 2 برج میلاد برگزار شد گفت: در این جلسه گزارشی مشروح از طرح جامع برج میلاد و موقعیت این برج و میزان دسترسیها و شبکه معابر آن ارائه شد. امکان سنجی و طرح جامع کاملی در خصوص فاز 1 و 2 برج میلاد انجام شده است اما در شورای سوم به دلیل ارتفاعی که فاز 2 این برج از سازه اصلی داشت نگرانیهایی برای از بین رفتن عظمت برج میلاد به وجود آمد.طرح زاها حدید 55طبقه از کف اتوبان و 45 طبقه از سفره برج میلاد ارتفاع دارد. و این ارتفاع نگرانی ها را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز گزارشی از مجموعه برجهای مخابراتی کلان شهرها ارائه شد که نشان می داد تمام برجهای ساخته شده در اطرافشان مراکز اداری و تجاری و هتل  وجود دارد.

سالاری اضافه کرد: مدیران این پروژه معتقد بودند برج میلاد به تنهایی نقشی در ارتقاء شهر تهران در سطح بین المللی و منطقه ای ایفا نمی کند بلکه مجموعه کامل برج میلاد و ارتباطش با پارک پردیسان به عنوان قطب گردشگری و توریستی در ارتقا جایگاه جهانی تهران تاثیر گذار است . 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی تاکید کرد: هیچ تصمیمی در خصوص فاز 2 برج میلاد گرفته نشد. و قرار بر آن شد گروهی تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان معماری موضوع را بررسی و تصمیم گیری کنند. هنوز تصمیمی برای تغییر طرح زاها حدید و یا کاهش تعداد طبقات میلاد 2 گرفته نشده است.

وی در خصوص گود برداری این پروژه گفت: گود برداری به اتمام رسیده و مقاوم سازی جدارهای برج نیز در حال اتمام است. ما به طور حتم فاز 2 برج میلاد را خواهیم ساخت به دلیل آنکه بخشی از آن ساخت پارکینگی با 5 هزار ظرفیت است و از این گود می توان برای هر گونه ساخت و سازی استفاده کرد.

وی در خصوص برخی از اعتراضها در مورد طراحی فاز 2 برج میلاد گفت: مسئولان شهرداری معتقد بودند طرحهای" زاها حدید" براساس شاخص های معماری اسلامی ایرانی است اما ما هنوز ورود تخصصی به این موضوع نداشته ایم .

وی در پاسخ پرسشی در خصوص طرح دیگری در رابطه با فاز 2 برج میلاد گفت:  در جریان آنچه در  گذشته اتفاق افتاده نیستم اما حساسیت های شورا برای برج مهمی چون میلاد طبیعی است برج میلاد یکی از عناصر هویتی تهران است.

 

 

کد خبر 2330151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha