۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱

در جشنواره بیست و یکم تئاتر کودک

بنیاد نمایش کودک و نوجوان تأسیس شد/ راه‌اندازی موزه تئاتر کودک

بنیاد نمایش کودک و نوجوان تأسیس شد/ راه‌اندازی موزه تئاتر کودک

شامگاه 19 مهرماه و در چهارمین روز از برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بنیاد نمایش کودک و نوجوان با حضور چهره‌های شناخته شده عرصه پژوهش و آموزش این حوزه تئاتر تأسیس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که این روزها با دبیری پیام دهکردی در شهر همدان در حال برگزاری است، در چهارمین روز برگزاری خود شاهد اعلام موجودیت بنیاد نمایش کودک و نوجوان بود.

در این بنیاد که حسین فدایی حسین، یدالله وفاداری، منصور خلج، عباس جهانگیریان، مسلم قاسمی، منوچهر اکبرلو، داوود کیانیان و یدالله آقاعباسی از جمله اعضای هیأت مؤسس آن هستند، فعالیت‌های تخصصی مختلفی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان مدنظر قرار دارد.

طبق برنامه اعلام شده در روز اعلام موجودیت بنیاد نمایش کودک از تأسیس موزه تئاتر کودک و نوجوان زیر نظر منصور خلج، تهیه فرهنگ‌نامه تئاتر کودک و نوجوان زیر نظر یدالله آقاعباسی، تهیه فرهنگ نمایشی تئاتر کودک و نوجوان زیر نظر داوود کیانیان و چاپ و انتشار تاریخ تئاتر کودک و نوجوان ایران زیر نظر یدالله وفاداری به عنوان برخی از برنامه‌های این بنیاد تخصصی نمایش کودک نام برده شد.

همچنین هیأت مؤسس بنیاد نمایش کودک و نوجوان از پژوهشگران و فعالان این حوزه تئاتر در سراسر کشور دعوت به همکاری کردند.

در شب اعلام موجودیت بنیاد نمایش کودک و نوجوان از کتاب «تاریخ در نمایش ملایر 2» گردآوری شده توسط رضا فقیهی هنرمند و پژوهشگر تئاتر شهر ملایر نیز رونمایی شد.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری پیام دهکردی از 15 تا 21 مهرماه در شهر همدان در حال برگزاری است.

 

کد خبر 2387845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha