۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۵۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

کشت های گلخانه ای موجب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی می شود

کشت های گلخانه ای موجب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی می شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از راههای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی توسعه کشتهای گلخانه ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی طهماسبی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از طرح های کشاورزی ارومیه اظهارداشت: همچنین توسعه گلخانه ای سبزی و صیفی در کاهش ضایعات و بیماریها، افرایش تولید در واحد سطح و بالا بردن ضریب سلامتی افراد جامعه تاثیر بسزایی دارد. 

وی ادامه داد: تولید گلخانه های پیشرفته که از فناوری روز، اتوماسیون، کنترل عوامل محیطی و رطوبتی برخوردار هستند و مجهز به سیستمهای نوین آبیاری هستند، قابل مقایسه با گلخانه های سنتی نیست.

طهماسبی با بیان اینکه اجرای پروژه های توسعه کشت های گلخانه ای در دستور کار مدیریت باغبانی قرار گرفته است، افزود: باید با فرهنگ سازی های لازم در خصوص افزایش آگاهی کشاورزان جهت استفاده از پایه‌‌های رویشی ارقام جدید و پایه‌‌های کشت بافت در راستای توسعه کشاورزی پایدار و رونق صادرات محصولات کشاورزی در کشور گامهای اساسی برداریم.

طهماسبی در راستای سفر هفته قبل وزیر جهاد کشاورزی به استان ، معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه باغبانی و اتخاذ تصمیمات لازم برای حمایت از طرح‌‌های باغبانی و مشکلات موجود در سر راه تولید پایه‌‌های رویشی نهال در استان به ارومیه سفر کرده است.

وی در ادامه این سفر یکروزه معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ‌ای با حضور مسئولان جهاد کشاورزی استان در محل شرکت تعاونی باغداران ارومیه، ضمن تبیین و توجیه سیاست و برنامه‌‌های اجرایی حوزه باغبانی، مسائل و مشکلات مطرح شده را نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

بازدید از شرکت کشت بافت رویان پژوهش آذربایجان در ارومیه و یک واحد گلخانه ای صیفی جات در شهرستان مهاباد از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به آذربایجان غربی است.

 

کد خبر 2427314