۱۱ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۲

معضل انباشت فاضلاب و زباله در جنوب ساوه تا پایان سال رفع می شود

معضل انباشت فاضلاب و زباله در جنوب ساوه تا پایان سال رفع می شود

اراک- معاون خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: معضل چندین ساله انباشت فاضلاب و زباله در جنوب ساوه واقع در انتهای خیابان طالقانی (ابتدای جاده الوسجرد) با اقدام جهادی رفع خواهد شد.

مصطفی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این منطقه به دلیل قرار گرفتن در پست ترین نقطه شهر، فاضلاب خیابان های طالقانی را در خود جمع می کند، افزود: جمع شدن فاضلاب در این منطقه موجب افزایش زباله ها و بوی تعفن و برهم ریختن مسائل بهداشتی شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون در این منطقه گوال های پر از فاضلاب ایجاد شده که تبدیل به باتلاق شده اند و زمین های باز اطراف آن نیز که دارای مالک خصوصی هستند، مملو از زباله شده که سلامت ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

وی ادامه داد: این مشکل علاوه بر آلودگی اراضی طبیعی این منطقه موجب بروز مشکلات دیگری مانند بوی تعفن فاضلاب و تجمع موش ها برای ساکنان این مکان شده؛ به طوری که شهروندان این منطقه سالهاست که خواستار ساماندهی این وضعیت نامناسب هستند.

چهره نازیبای ورودی ساوه به دلیل تجمع فاضلاب خیابان طالقانی

احمدی با بیان این که این منطقه همچنین یکی از ورودی های شهر ساوه است که چهره ناخوشایندی در آن ایجاد شده که در شان شهر فرهنگی و تاریخی ساوه نیست، اظهارداشت: زمین های باز این منطقه نیز در مالکیت بخش خصوصی است که به دلیل رها شدن توسط مالکان به محل انباشت زباله تبدیل شده اند و در این بازدید مقرر شد که عملیات لایه برداری و پاکسازی این زمین های باز به زودی آغاز شود.    

معاونت خدمات شهری شهرداری ساوه گفت: همچنین با احداث یک کانال انحرافی مسیر فاضلاب برای انجام عملیات در این منطقه تغییر خواهد یافت و پس از چند روز آینده لایه برداری لجن ها به طول حدود پنج متر انجام و پروژه احداث یک کانال با عرض هفت متر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این که یکی از برنامه های مهم پس از پایان طرح جهادی در شهرک علوی، ساماندهی این منطقه است، ابراز امیدواری کرد تا انجام این عملیات موجب رفع این مشکل چندین ساله ساکنان این منطقه و جلب رضایت آنها باشد.

کد خبر 2453805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha