۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۵۱

حیدری طیب:

وزارت بهداشت مکلف به تخصیص بودجه بهداشت و درمان استان‌ها است

وزارت بهداشت مکلف به تخصیص بودجه بهداشت و درمان استان‌ها است

کرمانشاه- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و درمان مکلف به تخصیص بودجه هر استان براساس شاخص‌های از پیش تعریف شده آن استان در بحث بهداشت و درمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید حیدری طیب ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با مسئولین بخش بهداشت  درمان استان که با هدف بررسی مشکلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه  که در مرکز بهداشت استان کرمانشاه برگزار شد بر اولویت قرار دادن مناطق کمتر برخوردار در اجرای طرح‌های تحول سلامت تاکید کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع مراقبت‌های اولیه در حاشیه شهرها گفت: چهار نقطه در شهرستان کرمانشاه برای رسیدگی به مشکلات بهداشتی تعیین شده که در اولویت دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند.

حیدری طیب با بیان اینکه تاکنون اقدامات مطلوبی در بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است گفت: ایجاد کمربند سلامت در مناطق برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار شهرستان کرمانشاه از برنامه های اجرا شده در حوزه سلامت است که در گام نخست پایگاه های سلامت در مناطق کم برخوردار ایجاد خواهند شد.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: رسیدگی به مسائل بهداشتی در قسمتی از این پایگاه ها برون‌سپاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیماران این مناطق برای درمان اولیه، به پایگاه‌های مذکور مراجعه کرده و در صورت نیازبه کلینیک های پزشکی سطح شهر منتقل می‌شوند.

ضرورت تلاش برای تبدیل دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به مرکز پژوهشی در غرب و توریسم درمانی در منطقه

حیدری طیب با اشاره به تخصیص بودجه استانی در بخش بهداشت استان‌ها برای اولین بار ، تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان مکلف به اعطای بودجه هر استان براساس شاخص‌های از پیش تعریف شده آن استان در حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود:  بودجه در نظر گرفته شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز آن در راستای تقویت بخش بهداشت و درمان استان هزینه کند.

نماینده مردم کرمانشاه تاکید کرد: باید در راستای ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان یک مرکز پژوهشی، تحقیقاتی در غرب کشور و تبدیل به یک مرکز توریسم درمانی در منطقه تلاش کرد.

رزم: ۵۰ شهرک حاشیه‌ای در کرمانشاه وجود دارد

در ادامه دیگر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات فراوان در حاشیه شهر کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۵۰ شهرک حاشیه‌نشین در کرمانشاه وجود دارد ومردم این مناطق با مشکلات زیادی در همه زمینه‌ها مواجه هستند.

محمد رزم  افزود: از عمده مشکلات این مناطق، مشکلات بهداشتی و درمانی است که خوشبختانه با اجرای طرح جامع مراقبت‌های اولیه در حاشیه شهرها و پوشش بهداشتی این مناطق تا حد زیادی این مشکلات نیز رفع خواهد شد.

احمدزاده: شورا نیز اقداماتی را در ساماندهی حاشیه شهر کرمانشاه در دستور دارد

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با بیان اینکه ار ائه خدمات به شهرک‌های حاشیه‌نشین شهر کرمانشاه اقدام خوب و پسندیده‌ای است، گفت: در حوزه درمانی، تغییر کاربری در فضای سخت‌افزاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اقدامات خوبی به‌عمل آمده و در راستای خدمات ارائه شده شورای اسلامی  نیز اقداماتی چون ساماندهی آبشوران و مسائل جانبی مربوط به آن، تهیه دستگاه‌های شست‌وشوی مخازن زباله، بازیافت نخاله‌های ساختمانی را در دستور دارد که زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر ار نیز فراهم کرده است.

سالار احمدزاده،  با بیان اینکه در ایام دهه مبارک فجر اقدامات چشم‌گیری در حوزه درمان استان صورت گرفتهاست، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موفقیت‌های خوبی در این راستا به دست آورده که از جمله آن می‌توان به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مناطق حاشیه‌نشین اشاره کرد.

کد خبر 2493353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha