۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲

فرماندار:

نبود مرغ جو روانی است/ توزیع مرغ منجمد در آشتیان

 نبود مرغ جو روانی است/ توزیع مرغ منجمد در آشتیان

اراک-فرماندار آشتیان گفت: توزیع مرغ منجمد در این شهرستان هیچ گونه محدودیتی در سطح بازار ندارد و شایعات نبود مرغ تنها جو روانی است.

محمود حسنی در جلسه تنظیم بازار مرغ با اشاره به نزدیکی انتهای سال و فصل خرید مردم افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اکیپ های بازرسی و نظارت خود را جهت تنظیم بازار فعال تر کرده  و ابراز امیدواری کرد که فروشندگان همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشد.

فرماندار آشتیان با بیان اینکه مردم از قیمت بالای میوه در سطح شهرستان گلایه مند هستند خاطرنشان کرد: با هر شخصی که اختلال در روند بازار ایجاد کند، برخورد قاطع خواهیم کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آشتیان گفت: به منظور تنظیم قیمت مرغ در بازار، عرضه مستقیم مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶ هزار و ۵۰ تومان در سطح شهرستان صورت می‌گیرد.

نصرالله امیدوار از توزیع مرغ منجمد با قیمت هر کیلو شش هزار و ۵۰ تومان خبر داد و گفت: به منظور تنظیم قیمت مرغ در بازار همان قیمت مشخص شده دولت که برابر هر کیلوگرم مرغ گرم با قیمت هفت هزار و ۵۰ تومان و مرغ منجمد با قیمت شش هزار و ۵۰ تومان در سطح شهرستان آشتیان توزیع می شود.
وی اظهار کرد: در سطح شهرستان به دلیل فاصله کم قیمتی بین مرغ منجمد و مرغ گرم مردم از مرغ منجمد استقبال کمتری می شود.

امیدوار میزان مصرف روزانه مرغ گرم مردم شهرستان آشتیان را ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلوگرم دانست و افزود: راهکارهای اساسی به منظور تنظیم بازار در ایام نوروز و قبل از آن اندیشیده شده و با اقدامات در نظر گرفته شده جلوی هرگونه مشکلی گرفته می شود.

هادی آشتیانی معاون جهاد کشاورزی شهرستان به افزایش قیمت مرغ در این موقع از سال اشاره کرد و گفت: ما هر ساله در این موقع از سال با افزایش قیمت مرغ مواجه می شویم، ولی تدابیر باید به گونه ای اندیشیده شود تا مصرف کننده آسیبی نبیند و حقوق مصرف کنندگان رعایت شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان آشتیان در این جلسه از وضعیت بهداشتی خودرو های انتقال مرغ های منجمد گفت و افزود: افرادی که مسئولیت انتقال مرغ های منجمد را از سردخانه تا محل فروش را دارند باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجیه شده باشند و آن را رعایت کنند.

محمد اسحاقی افزود: این افراد باید دقت داشته باشند مرغ های تاریخ مصرف گذشته یا آن هایی که تاریخ مصرف محدودی دارند وارد شهرستان نشوند.

وی اظهار داشت:کشیک های نظارتی اداره دامپزشکی از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در بخش صبح و عصر فعال است.

مقرر شد در جهت رفاه حال مردم به جز فروشندگانی که شرایط نگهداری و فروش مرغ منجمد را در شهرستان دارا هستند تعاونی شبکه بهداشت و آموزش و پرورش نیز مسئول توزیع مرغ باشند.

کد خبر 2500922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha