۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۵۶

مقتدایی :

باغ موزه دفاع مقدس را دیر شروع کردیم

باغ موزه دفاع مقدس را دیر شروع کردیم

اهواز - استاندار خوزستان گفت : فکر ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در خوزستان خیلی دیر به اذهان مدیران استانی رسید ولی مطمئنم کامل تر و پر بارتر از سایر نقاط کشور احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحسن مقتدایی ظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در محدوده پارک شهروند اهواز برگزار شد با بیان اهمیت احداث موزه دفاع مقدس در خواستگاه خود یعنی خوزستان افزود: عزیزانی که در آن روزهای سخت جنگ و به مدت هشت سال در خوزستان جنگیدند پس از پایان جنگ و بازگشت به استان های خود با ترسیم نقشه های عملیات و جمع کردن همرزمان خود و ارائه آثار مرتبط با دفاع مقدس به ساخت  موزه های دفاع مقدس در نقاطی دورتر از محل واقعی وقوع جنگ پرداختند ، این کار بسیار پسندیده است ولی انتظار می رفت در استان خوزستان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: استان ما با داشتن دلیر مردان بزرگ که در دوران جنگ حضوری موثر داشتند و همچنین امتیاز منطقه جنگی بودن و اینکه اصلی ترین عملیات دفاع مقدس در آن صورت گرفتند مطمئنا باغ موزه پرباری در این مورد خواهد داشت و خوشحالم که امروز مراسم کلنگ زنی آن را پشت سر گذاشتیم .

استاندار خوزستان ساخت باغ موزه براساس تکنولوژی ها ی روز را گامی موثر برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل بعد از جنگ عنوان کرد و گفت: هم اکنون با نسلی روبرو هستیم که انتقال موضوعاتی از جنگ همچون بمباران ، خط شکن و خاکریز به آنها بسیار سخت است در حالی که نسل قبل از آنها مطمئنا جنگ را دیدند و لمس کردند بر همین اساس باید با تکیه بر تکنولوژی روز به ساخت باغ موزه ای بپردازیم که هم نسل امروز را که جنگ را ندیدند  پاسخگو باشد و هم نسل آینده.

مقتدایی د رادامه به کار جدیدی که برای نخستین بار در حوزه دفاع مقدس و توسط رزمندگان خوزستانی در حال انجام و پیگیری است اشاره کرد و گفت: در نظر داریم دستاورد های مدیریتی دوران دفاع مقدس را که مغفول مانده است جمع کنیم به طوری که این مبحث جدید با مرکزیت استان خوزستان و برای نخستین بار صورت پذیرد.

وی افزود: این دستاورد ها به عنوان مثال آمادگی کشور به لحاظ نظامی در انجام مانور های نظامی است که حاصل تجربه هشت سال دفاع مقدس است . برای به ثمر رسیدن این امر مهم مدیرانی را که در دوران جنگ در مناطق مختلف جنگی سمت مدیریتی داشتند و الان به دوران بازنشستگی نزدیک شده اند را شناسایی کردیم و از اطلاعات و معلومات آنها کمال استفاده را می بریم.

کد خبر 2501121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha