۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱

شاهینی:

همایش حقوق خانواده در شاهرود برگزار شد

همایش حقوق خانواده در شاهرود برگزار شد

شاهرود - رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود از برگزاری همایش حقوق خانواده با محور شرط عدم ازدواج مجدد و تاثیر آن در استحکام خانواده و افزایش طلاق در آیینه حقوق و روانشناسی در شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور شاهرود، علی شاهینی ضمن اشاره به وصول ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش حقوق خانواده در شاهرود اظهار داشت: در این راستا هیئت داوران ۱۰ مقاله برتر را برای ارائه در همایش انتخاب کردند.

وی افزود: در این همایش از سوی حقوقدان ها و رواشناسان مطابق با سبک زندگی اسلامی به حقوق متقابل همسران پرداخته شد.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود خاطرنشان کرد: همچنین در این همایش از سوی کارشناسان مدعو از دانشگاه های تهران، استان سمنان و شهرستان شاهرود در رشته های حقوق و روانشناسی تاثیر ازدواج مجدد بر بنیان های خانواده، دلایل آن و میزان طلاق مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته شاهینی، ویژگی برجسته این گردهمایی حضور کارشناسان هر دو حوزه، چه از دیدگاه علمی دانشگاهی و چه از منظر اجرایی و همچنین نگاه نقادانه و ارائه پیشنهادهایی در خصوص مباحث مطرح شده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش کارشناسان در حوزه های دانشگاهی و اجرایی در دو مبحث حقوقی و روانشناسی به بیان نظرهای خود در خصوص ازدواج مجدد و اثر آن بر خانواده و طلاق پرداختند.

رییس دادگستری شهرستان شاهرود نیز در این همایش گفت: با وجود ثبت سالانه ۱۵۵هزار طلاق در کشور برگزاری چنین همایش هایی به عنوان یک دغدغه و احساس نیاز بسیار ضروری است.

علی اکبریان افزود: بیش از ۶۰ درصد طلاق ها در پنج سال اولیه زندگی مشترک رخ می دهد و۸۰ درصد طلاق ها نیز در ۱۰ سال اولیه شروع زندگی مشترک انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دین مبین اسلام بر منفور بودن طلاق تاکید دارد و از نظر اجتماعی در جامعه ما نیز پدیده طلاق امری ناپسند است، مشکل کجاست که این همه با طلاق مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: پایبندی همسران به اخلاق اسلامی که همراه خود گذشت، ایثار فداکاری، صداقت و امانتداری را به همراه دارد، موجب استحکام بنیان های خانواده شده و آمار طلاق را کاهش می دهد .

اکبریان ضمن تصریح بر اینکه فقدان مهارت های اساسی زندگی یکی دیگر از عوامل افزایش طلاق است، تاکید کرد: این نوع مهارت ها باید در مدرسه، دانشگاه ها، دوره سربازی و در رسانه های جمعی بیشتر آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: امروزه فقدان محبت و مودت بین همسران یکی دیگر از عوامل طلاق محسوب می شود .

رییس دادگستری شاهرود ادامه داد: با رعایت این نکات از سوی همسران و با احترام و رعایت حقوق متقابل از سوی خانواده ها با بنیان های مستحکم تر برخوردار خواهیم بود.

امام جمعه شاهرود نیز در این همایش گفت: خانواده ها و همسران باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: با توجه به اتفاق های موجود در جامعه در مباحث خانواده نیاز به برگزاری چنین همایش هایی احساس می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری چنین همایش هایی با استفاده از نظر کارشناسان در حوزه های علمی، دینی و مذهبی زیر بنای ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی خواهد بود.

همچنین در این همایش از ارائه دهندگان مقاله های برتر و برگزیده تجلیل شد .

کد خبر 2513123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha