۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳

اجلاسیه ۱۴۲ شهید میامی برگزار می شود/ ضرورت ترویج ایثار و شهادت

اجلاسیه ۱۴۲ شهید میامی برگزار می شود/ ضرورت ترویج ایثار و شهادت

میامی - یادواره شهدای شهرستان میامی در بیست و هفتمین روز از بهار فاطمی با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و تنی چند از مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه بزرگ شهدای میامی را می توان بزرگترین رویداد فرهنگی سال در این شهرستان نامید، رویدادی که برای بزرگداشت ۱۴۲ لاله گلگون کفن برگزار می شود.

تداوم راه عاشورا هدف برگزاری یادواره شهدا است

فرماندار شهرستان میامی درباره برگزاری این یادواره بزرگ فرهنگی، به خبرنگار مهر گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا، تداوم راه عاشورا است و شهدای ما مسیر امام حسین(ع) که همان مسیر استبداد ستیزی است را طی کردند.

احمد قاضی خاطرنشان کرد: هرچه برای شهدا قدم برداریم باز نتوانسته ایم گوشه ای از دینی که برگردن ماست را ادا کنیم.

وی تصریح کرد: عمل به سیره شهدا و قرائت وصیت نامه ایشان باید از شعار به عمل تبدیل شود و هرکس به اندازه توان خود در برگزاری یادواره شهدا تلاش کند.

عزت کشور مرهون خون شهداست

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان میامی نیز با اذعان بر اینکه برگزاری یادواره شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خصوص در بین قشر جوان و نوجوان جامعه نقش قابل توجهی دارد، بیان داشت: برگزاری یادواره برای شهدا وقتی موفق و موثر است که خروجی آن بهبود حال جوانان و ارتقای معنوی آنان باشد.

سرهنگ عباسعلی کاظمی با اشاره به تاریخ اجمالی سیر تکامل انقلاب اسلامی، ابراز داشت: امروز اگر انقلاب اسلامی ایران پیشرفت، ترقی و عزتی را به دست آورده است مرهون خون همه شهیدان است.

وی افزود: روز به روز باید یاد و نام شهدا بهتر از گذشته گرامی داشته شود تا نام جاودانه آنها همیشه سربلند باقی بماند.

فرمانده سپاه ناحیه میامی در توضیح اهداف برگزاری یادواره شهدای میامی، گفت: این مهم تداوم راه شهداست و همه ما باید در برگزاری این یادواره تلاش کنیم.

یاد و خاطر شهدا زنده نگه داشته شود

مسئول بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان میامی نیز با اشاره به مقام شامخ شهدا، گفت: شهدا با نثار جان خود از میهن دفاع کردند و وظیفه قشرهای مختلف مردم قدردانی از زحمات والدین، همسران و فرزندان آنان است.

محسن چین سری  بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تاکید کرد و افزود: شهدا جان خود را در راه وطن نثار کرده و در راه دین و کشور ایثارگری کردند و امروز وظیفه ما است که راه آنها را منطقی و درست ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: شهدا رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند، لیکن ارزش ایثارگری شهدا باید در جامعه به شایستگی و با برگزاری یادواره هایی از این دست معرفی شود.

یادواره شهدا گامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس نیز در این گفتگو با اشاره به یادواره بزرگ شهدای میامی، گفت: برگزاری یادواره و اجلاسیه های شهدا، گامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سید محمد موسوی، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این اجلاسیه بیان داشت: نباید بگذاریم یاد و خاطره شهدا و ایثارگری های رزمندگان اسلام به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: این گونه یادواره ها بار دیگر اهداف بزرگ شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را نشان خواهد داد لیکن جنگ دشمن هنوز تمام نشده و دشمنان در ابتدای انقلاب با جنگ سخت افزاری و امروز با جنگ نرم برای براندازی انقلاب اسلامی ایران به میدان آمده است.

شیعه با ایثار وشهادت زنده است

یکی دیگر رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی با بیان اینکه فرهنگ ايثار و شهادت در بردارنده آثار و بركات عظيمي است كه به شكل مستقيم و غيرمستقيم جامعه ما را شامل مي شود، گفت: راه شهیدان تا ابد ادامه دارد و وظیفه ماست که پیرو راه آنها باشیم.

محمد بارانی خاطرنشان کرد: ایثار و شهادت از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی است و شیعه با ایثار و شهادت زنده مانده است.

وی افزود: وظیفه امروز ما شناساندن شیوه و راه های انتقال پیام شهیدان و ایثارگران به نسل های آینده است.

این رزمنده دوران ۸ سال دفاع مقدس، گفت: نسل های آینده با برگزاری این چنین اجلاسیه هایی مفهوم دفاع مقدس را درک کرده و باید آگاه باشند که برای آسایش و امنیت امروزشان خون های فراوانی ریخته شده است.

راه شهدا دشمن را نا امید خواهدکرد

یکی از جوانان حاضر در نمایشگاه ویژه یادواره شهدای میامی، در توضیح هدف خود از همکاری درهمایش، گفت: با وجود فاصله بسیار محل زندگی تا مرکز شهرستان، تنها به عشق خدمت به شهید و فرهنگ شهادت به این یادواره آمده ام

علی محمد قاسمی نژاد خاطرنشان کرد: جوانان انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس کاری کردند که دشمن هیچ گاه خیال خامی دیگری به سر نبرد.

وی افزود: جوانان امروز هم به فرمان مقام معظم رهبری بار دیگر دسیسه های دشمن را که از جنگ نرم گرفته تا شبیخون فرهنگی، همه را خنثی خواهند کرد.

این جوان اهل شهرستان میامی در خاتمه، با بیان اینکه هر زمان برای اهداف و آرمان های بزرگ شهدا حرکت کردیم موفق بوده و دشمن را نا امیدتر از گذشته کردیم، بیان داشت: تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت وظیفه اصلی ما درمسیر انقلاب، امام و شهدا است.

کد خبر 2532217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha