۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶

اظهارات قابل تامل ریابکوف درباره اس ۳۰۰؛

روسیه به این زودی ها اس ۳۰۰ را به ایران تحول نمی دهد

روسیه به این زودی ها اس ۳۰۰ را به ایران تحول نمی دهد

معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو در آینده نزدیک سامانه موشکی اس ۳۰۰ را به ایران تحویل نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه جروزالیم پست به نقل از رسانه روسی «تاس» (ایتار تاس) می نویسد: «سرگئی ریابکوف» در اظهارات خود گفت: تجهیز ایران با سیستم دفاع موشکی اس ۳۰۰ موضعی نیست که در آینده نزدیک محقق شود. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: این نکته بسیار مهم است که تصمیمات سیاسی و قانونی که چنین گشایشی را بوجود آورده اند گرفته شوند. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه در حالی این اظهارات را بیان می کند که در هفته های گذشته اعلام شده بود بر اساس دستور مستقیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، این سامانه موشکی تا آخر سال جاری میلادی به ایران تحویل داده می شود. 

ایران از سال ۲۰۰۸ تا کنون منتظر عمل به تعهدات روسیه در مورد قرارداد فرو اس ۳۰۰ به تهران است اما کرملین در سال گذشته به بهانه های مختلف از تحویل این سلاح تدافعی به تهران خودداری کرده و هر بار به نوعی بر سر آن با غرب و رژیم صهیونیستی معامله کرده است.  

به نظر می رسد روس ها که سابقه چندان درخشانی در مواردی همچون تکمیل و راه اندازی نیروگاه بوشهر و همچنین قراردادهای نفتی خود با ایران را ندارند، این بار نیز هدف دیگری را از مطرح کردن گسترده تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران دنبال می کنند. 

کد خبر 2560659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha