۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶

در آخرین روزهای نمایشگاه؛

افراز دو نمایشنامه و یک داستانی خارجی جدید چاپ کرد

افراز دو نمایشنامه و یک داستانی خارجی جدید چاپ کرد

نمایشنامه‌های «قانون شکن» اثر پائولو جاکومتی و «۴۰۰۰ مایل» اثر ایمی هرتزاگ به همراه «داستانی زمستانی» نوشته استیون گینگ طی روزهای پایانی نمایشگاه توسط نشر افراز منتشر و عرضه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «۴۰۰۰ مایل» نوشته ایمی هرتزاگ، نامزد جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۳، برنده جایزه بهترین نمایشنامه آمریکایی اوبی در سال ۲۰۱۲ و نمایشنامه برتر سال ۲۰۱۲ مجله تایم است که توسط معین محب علیان ترجمه شده است.  

این کتاب، صد و نوزدهمین عنوان از مجموعه «نمایشنامه های برتر جهان» نشر افراز است. ایمی هرتزاگ نمایشنامه نویس آمریکایی است که اکثر آثارش، در آف برادوی اجرا می شوند. این نویسنده در مدرسه درام ییل در رشته هنرهای زیبا تحصیل کرده است. او با نمایشنامه «پس از انقلاب» به شهرت رسید. اجرای این نمایشنامه نامزدی جوایز لوسیل لورتل را برای او به ارمغان آورد و توانست جایزه ۵ هزار دلاری نیویورک تایمز را از آن خود کند.

«۴۰۰۰ مایل» دومین نمایشنامه ایمی هرتزاگ است.

این کتاب با ۸۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۷ هزار و ۷۰۰ تومان منتشر شده است.

کتاب دیگری که افراز طی روزهای گذشته به چاپ رساند، صد و بیست و یکمین عنوان «نمایشنامه های برتر جهان» است. این نمایشنامه  نوشته پائولو جاکومتی است و عباس علی عزتی آن را به فارسی بازگردانده است. ابتدای این کتاب، مقدمه ای درباره جاکومتی دارد و در ادامه متن نمایشنامه و پس از آن «درآمدی بر تئاتر ایتالیا» درج شده است.

پائولو جاکومتی از نمایشنامه نویسان شناخته شده قرن ۱۹ ایتالیا است. او در دوره ای می نوشت که سرشار از بیم و امید مردم مناطق مختلف شبه جزیره آپنین برای رهایی از سلطه بیگانگان و تشکیل دولت واحد ایتالیا بود. تراژدی حماسی ایتالیا، نیمه دوم قرن ۱۹ بود که جای خود را به ژانر ملودرام داد. ملودرام در کنار کمدی با موفقیت بسیار به اجرا در می آمد و با استقبال روبرو می شد. بهترین نویسنده ملودرام در این دوره پائولو جاکومتی بود که نمایشنامه «قانون شکن» او یکی از پراجراترین ملودرام های قرن ۱۹ محسوب می شود.

این کتاب با ۱۳۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۹ هزار و ۹۰۰ تومان منتشر شده است.

سومین کتاب هم اثر دیگری از استیون کینگ نویسنده شناخته شده آمریکایی است که افراز پیش از این چند کتاب دیگر از او را چاپ کرده است. این کتاب «داستان زمستانی» نام دارد که توسط ماندانا قهرمانلو ترجمه شده است.

«داستان زمستانی» چهارمین عنوان از مجموعه «فصول گوناگون» استیون کینگ است. این مجموعه شامل ۴ داستان در چهار حال و هوا و موضوعات مختلف است. این داستان ها در سال ۱۹۸۲ نوشته شده اند. کتاب چهارم از این مجموعه «داستان زمستانی: شیوه تنفس» را دیوید وکیل میان سالی اهل محله منهتن نیویورک روایت می کند. او عضو باشگاهی می شود که اعضای آن علاوه بر کتاب خواندن و گفتگو و شطرنج و بیلیارد بازی کردن، علاقه دارند برای هم قصه بگویند.

این کتاب با ۱۲۸ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۸ هزار و ۸۰۰ تومان منتشر شده است.

کد خبر 2581564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha