۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

برآورد تولید ۲۸۰ هزار تن گندم در اردبیل

برآورد تولید ۲۸۰ هزار تن گندم در اردبیل

بیله‌سوار_رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:میزان تولید گندم در اردبیل ۲۷۰تا۲۸۰هزار تن برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی‌زاده پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از سیلوهای شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: میزان تولید گندم در استان اردبیل ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه با تمهیدات انجام شده خرید گندم از کشاورزان با سهولت در حال انجام بوده، گفت: انتظار می‌رود از این مقدار بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: کشاورزان برای جلوگیری از اتلاف وقت و معطلی باید قبل از مراجعه به مراکز خرید تضمینی در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت نام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی محصولات تولیدی خود را تحویل دهند.

تقی‌زاده بیان کرد: قیمت تضمینی خرید گندم را ۱۱۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این ۲۵ هزار ریال بابت بذر و ۲۰ هزار ریال بابت انتقال گندم به صورت تشویقی و در مجموع ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلو به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی درباره تأثیر خشکسالی در تولیدات بخش کشاورزی استان گفت: متأسفانه بلایای طبیعی اعم از سیل، خشکسالی، تگرگ و سرمازدگی در مجموع ۷۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان اردبیل وارد کرد.

کد خبر 5803933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha