۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴

فضائلی در رونمایی از «نفس مسموم»:

عاملان تولید بمب های شیمیایی مدعی حقوق بشر شده اند

عاملان تولید بمب های شیمیایی مدعی حقوق بشر شده اند

مدیرعامل انتشارات سروش در مراسم رونمایی از کتاب «نفس مسموم» گفت: امروز کسانی که عامل تولید بمب های شیمیایی و هسته ای بوده اند، خود مدعی حقوق بشر شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، مراسم رونمایی از کتاب «نفس مسموم» نوشته مهدی نیرومنش با موضوع جانبازان شیمیایی،  عصر دیروز دوشنبه ۷ تیر در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

مهدی فضائلی مدیرعامل انتشارات سروش در این نشست گفت: هشت سال دفاع مقدس همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند پر است از گنج هایی که بسیاری از آنها کشف نشده و پر است از مظلومیت ها و رشادت هایی که توسط مردم این مرز و بوم به خصوص جوانان خلق شده است.  اما همه کسانی که این سال ها فریاد حمایت از حقوق بشر آنان گوش همگان را کر کرده است، در برابر ظلم گسترده ای که به ملت ایران شد سکوت کردند و حتی از عاملین اصلی جنایات شیمیایی علیه ایران، حمایت هم کردند.

وی افزود: استفاده از سلاح های شیمیایی یکی از فجایعی بود که نه فقط علیه رزمندگان بلکه علیه مردم بی دفاع ایران استفاده شد و حتی صدام از همین سلاح های شیمیایی علیه مردم عراق در حلبچه هم استفاده کرد که بتواند از این عمل سوء استفاده کرده و ایران را متهم به استفاده از سلاح های شیمیایی کند و با این کار خود ثابت کرد برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی فروگذار نیست.

مدیرعامل انتشارات سروش با اشاره به ماجرای بمباران شیمیایی سردشت گفت: در قضیه سردشت که رژیم بعثی از سلاح های شیمیایی استفاده کرد، بیش از نیمی از مردم این شهر کوچک به نوعی مسموم شدند و بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.  تمام سلاح های شیمیایی که صدام استفاده می کرد از غرب می آمد و در واقع حمایت کشورهای غربی سبب بروز چنین فجایع انسانی شد.

فضائلی گفت: امروز هم شما مشاهده می کنید آمریکایی ها که تنها استفاده کننده از سلاح هسته ای در جنگ جهانی دوم هستند، مدعی شده اند ایران قصد دارد سلاح هسته ای بسازد در حالی در این ۱۳ سال کوچکترین انحرافی در فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران پیدا نکردند. در حقیقت این مدعیان صلح با بی شرمی تمام خودشان بر ضد فعالیت های صلح آمیز هسته ای عمل می کنند اما با ژست های بشر دوستانه سعی می کنند صورت زشت خود را پشت بزک های رسانه ای و بشردوستی پنهان کنند در حالی که این حقیقت از چشم اهل حقیقت پنهان نیست.

وی در ادامه درباره کتاب «نفس مسموم» گفت: این کتاب ماحاصل پیگیری ۲۱ ساله آقای نیرومنش است. ایشان از سال ۷۳ پیگیر مسائل و مشکلات مسمومان شیمیایی بودند و در سفرهای مختلفی هم که داشتند و در نشست و برخاست هایی که با جانبازان شیمیایی و کسانی که در جریان مداوای این جانبازان بودند، سعی کردند به نحو احسن به مشکلات و مسائل این مسمومان شیمیایی بپردازند.  حاصل پیگیری های چندین ساله آقای نیرومنش در قالب کتابی نوشته شده است که انتشارات سروش توفیق آن را داشت که از این اثر حمایت کند. امروز به مناسبت روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی، ماکت کتاب «نفس مسموم»  رونمایی می شود و در کمتر از ۲ ماه آینده نسخه های چاپی آن در شبکه توزیع کتاب در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

مهدی نیرومنش نویسنده این کتاب نیز در سخنان کوتاهی با تقدیر از انتشارات سروش و اهتمام این موسسه به انتشار این گونه آثار، یک تابلوی هنری نقاشی رنگ روغن اثر هنرمندشهید امیر آدیش با موضوع ماجرای فدک را به موزه مجتمع فرهنگی سرچشمه اهداء کرد.

در ادامه با حضور فضائلی، نیرومنش و حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجتمع سرچشمه از ماکت کتاب «نفس های مسموم» رونمایی به عمل آمد.

کد خبر 2848078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha