۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۳

امام جمعه بجنورد:

نماز جمعه نماد و نمود حیات طیبه اسلامی است

نماز جمعه نماد و نمود حیات طیبه اسلامی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام اسلامی گفت: نماز جمعه نماد و نمود دکترین حیات طیبه اسلامی بوده و باید بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نخستین جمعه مردادماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸، اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی هفتگی با ویژگی های خاص و منحصر به فرد بوده که اثرات فردی، معنوی و اجتماعی مختلفی دارد.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به این آیین عبادی سیاسی، اضافه کرد: امر ولایت پشت سر نماز جمعه است چرا که نمی توان بدون اجازه رهبری و ولایت فقیه جامعه آن را اقامه کرد به همین دلیل نیز نماز جمعه هیچ گاه از ولایت جداشدنی نیست.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که اگر کسی سه هفته پی در پی بدون عذر موجه در نماز جمعه شرکت نکنند نشانه های نفاق در زندگی دینی او پدیدار می شود، افزود: نماز جمعه سبب ارتقای دیانت، تقویت دل ها و تربیت دلاورها شده و از این جایگاه است که انسان به اوج بندگی و بصیرت و معرفت می رسد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که نماز جمعه روز و جان بندگان را غنی سازی می کند، اظهار داشت: این آیین عبادی و سیاسی نماد و نمود دکترین حیات طیبه اسلامی و حج مساکین محسوب می شود.

وی حرکت از منزل تا مصلا و بازگشت از مصلا به منزل را به سعی صفا و مروه تشبیه کرد و افزود: شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل که در نماز جمعه فریاد زده می شود نیز در واقع رمی جمرات است.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم مردادماه برابر با هشتم شوال، سالروز تخریب حرم و بارگاه ائمه بقیع(ع) توسط گروه گمراه وهابیت در سال ۱۳۴۴ هجری قمری، گفت: تخریب و توحش و کشتار در ذات وهابیت بوده و همان گونه که این گروه ۹۲ سال پیش دست به این اقدام وحشتناک زد امروز نیز بازماندگان آنها در یمن مسلمان دست به کشتار و تخریب می زنند.

وی با بیان این که وهابیون سعودی در سه ماه گذشته در جریان حمله به یمن هزار و ۱۰۰ مسجد این کشور را تخریب کرده اند، اضافه کرد: این قوم مرتجع و متوحش بدون پایبندی به هیچ قانون اسلامی و حقوق بشری در یمن دست به کشتار مسلمانان بی گناه زده و جنایت های خود را نیز به بهانه های واهی توجیه می کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پنجم مرداد، سالروز عملیات افتخارآمیز مرصاد در سال ۶۷، افزود: در این عملیات منافقان و دشمنان نقشه کشیده بودند تا به گمان خود با استفاده از خلاء به وجود آمده، به اهداف خود در کشور اسلامی برسند اما مردم مؤمن و سربازان امام راحل محکم و قاطع پاسخ آنها را دادند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به ششم مردادماه، روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، با بیان این که در ایران تورم جوانی وجود دارد، اظهار کرد: باید از توان فکری و اجرایی خیل عظیم جوانان کشور استفاده شود.

وی اضافه کرد: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا کنند که اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری با فکر و بازوی توانمند این جوانان اجرایی شود چرا که تنها درمان درد اقتصاد جامعه ما، اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه ای وطنی و ولایی است.

 

کد خبر 2864939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha