۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۳۷

مدیر اکتشاف شرکت نفت:

۳۷ طاقدیس نفت و گاز در شمال گلستان شناسایی شد

۳۷ طاقدیس نفت و گاز در شمال گلستان شناسایی شد

گرگان- مدیر اکتشاف شرکت نفت از شناسایی و کنترل و بررسی ۳۷ طاقدیس نفت و گاز در شمال استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هرمز قلاوند عصر سه شنبه در جلسه با استاندار گلستان اظهار کرد: قطب نفت در استان گلستان قرار دارد و کارهای خوبی برای حفاری و اکتشاف در استان انجام شده است.

وی افزود: مطالعات زمین شناسی ژئوفیزیکی، کشف سنگ های مخزن و پوشش و مطالعات ژئوشیمی سال گذشته با همکاری یک شرکت اتریشی در استان انجام و ۳۷ طاقدیس نفت و گاز نیز شناسایی شده است.

قلاوند تصریح کرد: ۱۲ حلقه چاه در کل استان حفاری شده که هشت چاه با هدف شناسایی طاقدیس های گازی بوده و سه حلقه چاه از میان آن ها گاز مشاهده شده است.

وی در ادامه با بیان این که این چاه ها در شمال غرب آق قلا، منطقه مجاور آق قلا و قزل تپه تا اینچه قرار دارد، گفت: این حفاری ها با تاکید روی لایه های قهوه ای رنگ حفاری شده در ترکمنستان در گرگان یک، اینچه و مرز مشترک ایران ترکمنستان انجام می شود.

قلاوند افزود: در قزل تپه چاه هایی حفاری شده و مشاهده گاز به شش و یا هفت میلیون مترمکعب فوت در روز رسیده و سنگ های مخزن نیز در منطقه شناسایی شده است.

مدیر اکتشاف شرکت نفت بیان کرد: هزار کیلومتر برش زمین شناسی در کل منطقه انجام و ۷۰ تا ۸۳ برش زمین شناسی و چینه شناسی در منطقه هم انجام شده است و برای همه این موارد تامین اعتبار از سوی هیئت مدیره شرکت نفت انجام شده است.

کد خبر 2869655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha