۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۰۹

اختری در آیین اختتامیه ششمین اجلاس؛

اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) مذهب شیعه را مذهب رسمی کشور خود کنند

اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) مذهب شیعه را مذهب رسمی کشور خود کنند

آیت الله اختری گفت:اعضای مجمع باید در تلاش باشند تا مذهب رسمی کشور خود را به شیعه تبدیل کرده و در تمامی کارهای سیاسی و حقوقی کشور خود ورود بیشتری پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با سخنان آیت الله محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)  شامگاه دیروز سه شنبه ۲۷ مرداد در سالن سران کشورهای اسلامی برگزار داشت.  

اختری در این سخنرانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید بر فعالیت‌های جهادی دارند و یک نمونه کار جهادی، تأمل داشتن و وقت گذاشتن برای عملیاتی کردن تصمیمات است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن اختری» تاکید کرد: شاید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نتوانسته پاسخگوی اعضا باشد اما توقع داریم تا اعضا نسبت به نامه‌ها و پیام‌های مجمع بی تفاوت نبوده و پاسخگوی نامه‌ها باشند.

وی افزود: بسیاری از اعضای مجمع حتی جواب پیام‌های تبریک را هم نمی‌دهند و بی تفاوتند؛ در حالی که ما باید از اندیشه‌های شما بهره گرفته و به صورت جدی فعالیت تبلیغی خود را ادامه می دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان این‌که دشمنان برای مقابله با ما تمام همتشان را به کار بسته‌اند، تصریح کرد: دشمنان ما از خشم این‌که پیروان اهل‌بیت(ع) در حال گسترشند، رجزخوانی می‌کنند؛ در حالی که برادران و خواهران شما در یمن، عراق، سوریه، نیجریه، افغانستان و پاکستان می‌کشند.

اختری با بیان این‌که همه ما اعضای مجمع نزد خداوند مسؤول هستیم، تأکید کرد: تجار و بازرگانان هم نزد خداوند متعال مسوولند و باید در راه مکتب اهل‌بیت(ع) سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به تأسیس دانشگاه تخصصی اهل‌بیت(ع) از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ابراز کرد: این دانشگاه از رشته‌های بسیاری برخوردار بوده و پذیرای دانشجویان مرتبط با اعضای بین المللی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)  با بیان این‌که مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بنا دارد تا تشکل‌های صنفی و حقوقی را تشکیل داده و در همین راستا، مبلغان خود را افزایش دهد، تأکید کرد: مبلغان در کشورها باید روزآمد و در حال رشد باشند؛ از این رو سالانه چندین مرتبه بسته‌های فرهنگی و کتاب‌های علمی برای اعضا فرستاده می‌شود.

اختری با بیان این‌که اعضای مجمع جهانی باید نسبت اعلانات این مجمع در خصوص اعتراضات و راهپیمایی‌ها عکس العمل داشته باشند؛ چراکه اعتراض همگانی است که دشمن را می‌ترساند.

وی گفت: اعضای مجمع باید در تلاش باشند تا مذهب رسمی کشور خود را به شیعه تبدیل کرده و در تمامی کارهای سیاسی و حقوقی کشور خود ورود بیشتری پیدا کنند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)  گفت: بیش از ۱۰ کتاب انگلیسی درباره پیامبر اکرم(ص) تدوین شده و باید در سریع‌ترین فرصت در آمریکا و اروپا به چاپ رسیده و منتشر شود.

اختری با بیان این‌که غدیر یکی از ظرفیت‌های شیعه برای جذب افراد به مکتب تشیع است، یادآور شد: مبلغان باید رسالت غدیر را به مردم کشورهای خود رسانده و آنان را نسبت به حقایق امامت آشنا کنند.

وی ابراز کرد: اربعین حسینی یکی از بهترین فرصت‌های شیعه است که می‌توان در میان زائران میلیونی امام حسین(ع) در کربلا، به تبلیغ و روشنگری شیعیان پرداخت.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)  با تأکید بر اهمیت پرداختن به مساله مهدویت در سطح بین المللی به ویژه در کشورهای اروپا و آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای که به جوانان اروپا و شمال آمریکا نوشتند، به آنان نوید آینده عاری از ظلم را دادند.

اختری در پایان اظهار داشت: هیچ مذهبی برنامه اعتکاف را در مساجد خود برگزار نمی‌کند درحالی که این برنامه جاذبه بسیار خوبی میان جوانان ایران و جهان داشته است.

کد خبر 2886961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha