۴ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۵۷

با وجود مخالفت باهچه لی؛

عضو ارشد حزب «حرکت ملی» به دولت موقت ترکیه پیوست

عضو ارشد حزب «حرکت ملی» به دولت موقت ترکیه پیوست

یکی از چهره های سرشناس حزب حرکت ملی که از احزاب مخالف ترکیه محسوب می شود، موافقت خود را برای حضور در کابینه دولت موقت اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، یک منبع آگاه در دفتر «احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که «طغرل تورک» از اعضای برجسته حزب حرکت ملی پیشنهاد نخست وزیر را برای پیوستن به کابینه دولت موقت پذیرفته است.

پیوستن این عضو ارشد اپوزیسیون به کابینه دولت موقت برای احراز پست وزارتی در این کابینه، در حالی اعلام شده که «دولت باهچه لی» رئیس حزب حرکت ملی پیشتر مخالفت خود را برای حضور در کابینه داود اوغلو به صراحتا اعلام کرده بود.

این منبع آگاه در ادامه گفت: طغرل تورک که پدرش از مؤسسان حزب حرکت ملی به شمار می رود، موافقت خود را برای پذیرش دعوت نخست وزیر و پیوستن به کابینه دولت موقت رسما اعلام کرده است. این منبع به تماس تلفنی امروز داود اوغلو و تورک اشاره کرد و گفت: هنوز معلوم نیست که چه پستی در کابینه به وی داده خواهد شد.

به دنبال اعلام این خبر، معاون حزب حرکت ملی گفت: در صورتی که تورک استعفای خود را اعلام نکند، برای اخراج از حزب، به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد. پیش از این اعلام شده بود که به جز نخست وزیر و وزرای دادگستری، کشور و حمل و نقل که افرادی مستقل بوده و از درون یا بیرون از پارلمان منصوب می شوند، حزب حاکم عدالت و توسعه که متعلق به نخست وزیر است، ۱۱ پست را برای خود، ۵ پست را برای حزب جمهوری خلق و ۳ پست را برای هر یک از احزاب حرکت ملی و دموکراتیک خلق ها اختصاص داده است.

گفتنی است داود اوغلو نامه پیشنهادی را امروز برای دفاتر احزاب مخالف ارسال کرد و به آنان تا ساعت ۶ عصر فردا مهلت داده تا موافقت یا صرفنظر خود از این پیشنهاد را اعلام کنند. این در حالی است که احزاب جمهوریخواه خلق و حرکت ملی این پیشنهاد را صریحاً رد کرده و به اعضای خود درباره پذیرش احتمالی پست ها هشدار داده اند.

کد خبر 2896769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha