۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۹

کارشناس علوم پزشکی مازندران:

۷۰ کارگاه برنج در مازندران شناسنامه دار شدند

۷۰ کارگاه برنج در مازندران شناسنامه دار شدند

ساری - کارشناس دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون ۷۰ کارگاه تولید برنج در استان شناسنامه‌دار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مکرمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه بابیان اینکه در تهیه مواد غذایی باید ایمن بودن آن توجه جدی شود، گفت: نگاه انتخاباتی برای تهیه مواد غذایی توسط مصرف‌کنندگان موجب کاهش تخلف و مشکلات در جامعه می‌شود.

مکرمی با اعلام اینکه مازندران رتبه نخست در خصوص چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی را در کشور دارد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در سلامت جامعه استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب است که باید در دستور کار همه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه باید شناسنامه‌دار کردن برنج در دستور کار مسئولان قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران رتبه نخست کشور را در بسته‌بندی و شناسنامه‌دار کردن برنج دارد تاکنون ۷۰ کارگاه برنج در مازندران شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گام نخست سری ساخت شدن کارخانه‌ها برنج شناسنامه‌دار کردن اراضی شالیزاری که نیاز به همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی مرتبط عنوان کرد و افزود: سال گذشته تنها ۱۰۰ میلیون تومان برای آزمایش‌ها بر روی محصولات کشاورزی همچون گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، برنج داخلی و خارجی هزینه شد و برخی از این آزمایش‌ها در استان مازندران انجام نمی‌شود.

مکرمی در خصوص لوازم‌آرایشی و بهداشتی، اذعان داشت: به دلیل تماس غیرمستقیم استفاده از لوازم‌آرایشی به دستگاه گوارش به این محصول کمتر توجه می‌شود و باید اصحاب رسانه بااطلاع رسانی و رفع مشکلاتی در این مورد تلاش کنند.

وی به بیش از ۴۰۰ کارخانه مواد غذایی در مازندران اشاره کرد و افزود: این تعداد کارخانه‌ها مواد غذایی دوره ای توسط کارشناسان مواد غذایی مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به نیاز جامعه، گفت: سلامت در جامعه همچون نان بسیار موردنیاز است و باید با نگاه خاص به آن توجه شود.

حسین سلطان تویه یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید پس از انقلاب را توجه به‌سلامت آحاد جامعه عنوان و اظهار داشت: نگاه امروز به‌سلامت بخش پنهان است که باید دیده و آسیب‌های آن شناسایی شود.

وی نیازهای امروز جامعه را بهداشت فردی، بهداشت تغذیه و بهداشت روان اعلام و اظهار داشت: در مازندران ۱۴ بسته بهداشتی توسط پزشک خانواده در حال اجراست و برای رفع چالش و مشکلات سلامت با صداوسیما دو قرارداد برای تولید و پخش امضاء کرده است.  

سلطان تویه آموزش، خود مراقبتی و تغذیه درست را مهم‌ترین عامل سلامت در جامعه عنوان کرد.  

کد خبر 2907780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha