۱۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

با رويكرد نقد وهابيت؛

كتاب «صفات خبری در انديشه اسلامی» منتشر شد

كتاب «صفات خبری در انديشه اسلامی» منتشر شد

کتاب «صفات خبری در اندیشه اسلامی» با محوریت نقد افکار فرقه وهابیت توسط موسسه فرهنگی هنری مشعر، منتشر و وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری مشعر، كتاب «صفات خبری در انديشه اسلامی» نوشته غلامرضا رضایی با رويكرد نقد وهابيت به تازگی توسط پژوهشكده حج و زيارت و به همت مؤسسه فرهنگی هنری نشر مشعر به چاپ رسیده است.

اين كتاب به بررسی و نقد ديدگاه وهابيت در مسأله تأويل صفات خداوند می پردازد و از آنجا كه تفكر وهابيت بر مبنای انديشه‌های ابن تيميه بنا شده، در آن به آرای ابن‌تيميه توجه بيشتری شده است.

«صفات خبری در اندیشه اسلامی» در ۵ فصل مختلف با عناوينی مانند «مفاهيم و كليات»، «ديدگاه‌هاي انديشمندان مسلمان در معناشناسی صفات خبری»، «وهابيت و تفويض كيفيت صفات»، «وهابيت و مسأله مجاز در قرآن» و «نقد ديدگاه وهابيان در تأويل آيات صفات» تدوین شده و هر فصل آن به نقد و بررسی ديدگاه‌های وهابيت در مورد صفات خبری در انديشه اسلامی پرداخته است.

در مقدمه اين كتاب آمده است:

اصل توحيد از اساسی ترين اصول دعوت پيامبران، به ويژه خاتم‌الانبياء، محمد مصطفی (ص) است. از نظر تأثيرگذاری در زندگی بشری، در بين مراتب توحيد، توحيد اسما و صفات، از مهم‌ترين مراتب توحيد است؛ چنان كه به لحاظ فضيلت نيز بعد از معرفت توحيد ذات، شريف‌تر از علم «اسما» و «صفات»، علمی نيست.

نقش اهل‌بيت پيامبر (ص) در پاسداری از اين اصل بنيادين و پرهيز دادن مسلمانان از گرايش‌های مختلف از قبيل تشبيه، تجسيم، تعطيل، تفويض و تأويل، بر محققان عرصه دين‌پژوهی مخفی نيست و هر كس برای درك صحيح معارف دين به محضر اهل‌بيت عليهم‌السلام رسيد، از انحراف در فهم توحيد اسما و صفات مصون ماند.

این کتاب با ۲۶۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال به چاپ رسیده است.

کد خبر 2909680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha