۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳

قصه بوگندوترین کتانی دنیا به کتابفروشی ها آمد

قصه بوگندوترین کتانی دنیا به کتابفروشی ها آمد

سومین عنوان از مجموعه کتاب های استینک با عنوان «استینک و بوگندوترین کتانی دنیا» نوشته مگان مک دونالد با ترجمه ریجانه جعفری توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر افق به تازگی سومین عنوان از مجموعه کتاب های کودک «استینک» را منتشر و راهی بازار نشر کرده است. این کتاب نوشته مگان مک دونالد است که با تصاویر پیتر اچ. رینولدز همراه است و مانند دیگر کتاب های استینک توسط ریحانه جعفری ترجمه شده است. 

استینک یکی از شخصیت های ادبیات کودک جهان است که توسط مگان مک دونالد نویسنده مجموعه کتاب های «جودی دمدمی» خلق شده است. این نویسنده درباره چگونه تولد این شخصیت می گوید روزی به دیدن بچه های یک مدرسه رفته بوده و وقتی پایش را در یکی از کلاس ها گذاشته، بچه های کلاس را دیده که همه یک صدا می گفته اند: استینک! استینک! استینک! همان وقت بوده که مگان مک دونالد فهمیده استینک خودش می تواند کتاب بشود. 

استینک پسری است که در کلاس دوم دبستان تحصیل می‌کند و ماجراهای بامزه‌ای که برایش رقم می‌خورد که داستان رمان های مجموعه «استینک» را می سازند. استینک برادر جودی دمدمی است. مجموعه «استینک» در نهایت ۵ جلد خواهد داشت که در حال حاضر ۳ مجلد از آن به چاپ رسیده اند. پیش از «استینک و بوگندوترین کتانی دنیا» کتاب های «استینک هی آب می رود»، «استینک و آب نبات گنده فک از کارانداز» از این مجموعه به چاپ رسیده اند.

موضوع کتاب «استینک و بوگندوترین کتانی دنیا» درباره بوگندویی و حال به هم زن بودن است. استینک در نمایشگاه حال به هم زن موزه علوم، از ماشین استفراغ و دستگاه آروغ سنج دیدن می کند. او در میان این همه بوی گند، می فهمد که دماغش حرف ندارد و حس بویایی اش معرکه است. حالا استینک می خواهد مثل دوستش سوفی در مسابقه بوگندوترین کتانی شرکت کند. اما برنده شدن در چنین مسابقه ای، به این راحتی ها نیست. 

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

استینک شانه هایش را انداخت بالا و گفت: «خب، حالا من یک چیزی گفتم.»

کتانی های استینک باید بدبوترین کفش ها باشند، ولی اگر مال سوفی هم بدبو بود چی؟ یا حتی بدبوتر؟

خانم د. گفت: «مطمئنم دختر من هم توی مسابقه هیولاهای بدبو شرکت می کند. امیدوارم بعضی هاتان را دو هفته دیگر توی مسابقه ببینم.» بعد، از بچه ها خواست تا چیزهایی را که در موزه حال به هم زدن دیدند، تعریف کنند.»

الیزا گفت: «من فهمیدم که حتی موی شیرماهی ها شوره می زند.»...

این کتاب با ۱۱۲ صفحه مصور، شمارگان ۳ هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2929736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha