۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

باغ زیتون در اراضی شیب‌دار شهرستان طارم ایجاد می‌شود

باغ زیتون در اراضی شیب‌دار شهرستان طارم ایجاد می‌شود

زنجان- مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: احداث باغ‌های زیتون در اراضی شیب‌دار شهرستان طارم در حال اجرا است.

بهنام اجاقلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای این طرح با هدف بهره‌برداری از اراضی کم بازده و شیب‌دار استان افزود: بیش از ۱۷۰۰ هکتار از این اراضی تحت اجرای این طرح قرارگرفته‌اند که بیشترین مساحت مربوط به روستای پاوه رود با ۴۰۶ هکتار است. 

وی محصول عمده این باغات را زیتون اعلام کرد و گفت: این اراضی برای بهره‌برداری در بخش زراعت به دلیل هزینه‌های بالا و وجود تپه‌ماهورها و ایجاد اشکال در کار ماشین‌آلات کشاورزی مناسب نیستند بنابراین سرمایه‌گذاری در آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد ولی طبق تحقیقات و مکان‌یابی های انجام‌شده احداث باغات زیتون مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. 

اجاقلو از گسترش این طرح در سایر شهرستان‌ها به‌ویژه ماه‌نشان خبر داد و افزود: اگر مشکل کم‌آبی منطقه حل شود و هزینه‌های انتقال آب به‌وسیله لوله تأمین شود این طرح در مناطق دیگر هم اجرا می‌شود. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به چالش‌های موجود در این  طرح گفت: تأمین برق و کمبود اعتبارات از مهم‌ترین عوامل محدودکننده اجرای این طرح  است. 

اجاقلو تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای این طرح هزینه شده اما اعتباری در حدود ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح نیاز است. 

وی از بهره‌برداری ۲ مورد از این نوع باغات خبر داد و گفت: بهره‌برداری از سایر باغات در صورت تأمین اعتبارات مدت‌زمان زیادی طول نخواهد کشید.

کد خبر 2932401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha