۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵

پلمپ ۸ کارگاه ساختمانی غیرایمن در ساری/ ۱۰ هزار کارگر آموزش دیدند

پلمپ ۸ کارگاه ساختمانی غیرایمن در ساری/ ۱۰ هزار کارگر آموزش دیدند

ساری - هشت کارگاه ساختمانی غیرایمن با درخواست اداره تعاون ساری و حکم دادستانی پلمپ شد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون مازندران در حاشیه بازدید از کارگاه های ساختمانی غیرایمن ساری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:هشت کارگاه ساختمانی غیر ایمن با درخواست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساری و حکم دادستان شهرستان ساری پلمپ شد.

حسن غلامی افزود: ایمنی در ساختمان‌سازی به دلیل کثرت حوادث و مرگ‌ومیر بالای این صنعت، ازجمله مباحث بسیار مهم است و باید گفت صنعت ساختمان به دلیل ماهیت سخت و فعالیت‌های پرخطر مانند گودبرداری و حفاری، پی‌سازی، تخریب، کار در ارتفاع و ... جزو صنایع حادثه‌خیز است.

وی با اشاره بر ضرورت توجه به ایمنی در این بخش افزود: عدم رعایت قواعد ایمنی در مراحل مختلف ایجاد یک واحد ساختمانی باعث شده که این شغل جزو سخت‌ترین و پرحادثه‌ترین مشاغلی باشد که تاکنون جان کارگران زیادی را گرفته و افراد زیادی را دچار صدمات جبران‌ناپذیر کرده است.

غلامی بیان داشت: سقوط از ارتفاع، سقوط اجسام، ریزش آوار و دیواره گودبرداری، سقوط بالابر و برق‌گرفتگی شایع‌ترین مواردی است که کارگران ساختمانی با آن مواجه‌اند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که حدود ۸۰ درصد از حوادث به وقوع پیوسته در کارگاه‌های ساختمانی اعم از آسیب‌دیدگی و فوت با رعایت مقررات ایمنی ابتدایی و صرف هزینه ناچیز قابل‌پیشگیری است که می‌توان در این بخش به نصب حفاظ‌های موقت درسمت پرتگاه، مهار کردن بالابرهای حمل مصالح، استفاده اجباری از لوازم حفاظت فردی (کلاه، کفش، کمربند ایمنی) و رعایت فواصل ایمنی کار در مجاورت خطوط برق فشارقوی اشاره کرد.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون مازندران خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و قوانین ایمنی تأثیر زیادی بر میزان ایمنی یک کارگاه ساختمانی دارند و چارچوبی را تشکیل می‌دهند که سلامت و ایمنی بر اساس آن‌ها کنترل و تنظیم می‌شود و تمام مدیران پروژه باید از این قوانین و قواعد پیروی و آن را اجرا کنند و برای متخلفان جریمه در نظر گرفته شود.

غلامی با تأکید بر ضرورت آموزش در بحث ایمنی تصریح کرد: با همکاری نظام‌مهندسی ساختمان استان، مقرر گردید ارتقا مهندسین و تمدید دفترچه کار کارگران ساختمانی منوط به گذراندن دوره آموزش ایمنی در کار باشد که بر این اساس تاکنون بیش از ۳ هزار مهندس عضو نظام‌مهندسی ساختمان و بیش از ۱۰ هزار کارگر ساختمانی این دوره‌ها را طی کرده اند.

وی در پایان با اشاره به طرح پلمپ کارگاه‌های ساختمانی غیر ایمن اظهار داشت: امروز شاهد تعطیلی هشت کارگاه ساختمانی غیر ایمن در ساری هستیم و این طرح به همین صورت با کمک دادستان‌های گرامی در تمامی شهرستان‌های استان در حال انجام است و باید بگوییم درجایی که جان مردم شریف استان علی‌الخصوص کارگران مطرح است مماشات نخواهیم کرد.

کد خبر 2975465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha