۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۱

امام جمعه بجنورد:

ساماندهی مراسمات عزاداری مورد توجه قرار گیرد/افزایش زائران اربعین

ساماندهی مراسمات عزاداری مورد توجه قرار گیرد/افزایش زائران اربعین

امام جمعه بجنورد گفت: آسیب زدایی ازجامعه اسلامی و به ویژه برنامه های عزاداری به صورت تدریجی انجام و ساماندهی مراسمات عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی افزود: بحث عزاداری و احترام به سیدالشهدا(ع) در جامعه دینی بسیار بالا و در حد مطلوب است، از این جهت احتیاج به توسعه عزاداری نداریم بلکه باید به فکر ساماندهی مراسمات عزاداری باشیم.

وی توجه به آسیب های عزاداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: این آسیب ها به تدریج در عزادارایها نفوذ یافته و باید به صورت تدریجی نیزاز جامعه اسلامی رفع شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: باید علاوه بر مبارزه با آسیب‌ها، مراقب متزلزل شدن اساس عزاداری‌ها باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: آسیب های موجود در برخی از عزارداری ها باعث شده تا اصل عزاداری گاها زیر سوال برود.

وی تصریح کرد: رفع آسیب ها به صورت تدریجی به نحوی است که باید هرسال یک آسیب را مورد بررسی قرار داد وآن را رفع کرد.

امام جمعه بجنورد همچنین اضافه کرد: تجمع عزاداران نسبت به سالهای گذشته رشد کرده است و در اربعین نیز باید به منظور حفظ احترام اربعین تجمع مرکزی صورت بگیرد.

وی با اشاره به پیاده روی زائران به حرم رضوی نیز گفت: یکی از مشکلات موجود در این حوزه بحث اسکان بانوان است که باید مدیریت شود.

آسیب های عزاداری به دوصورت محتوایی و شکلی شناسایی شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: آسیب های عزاداری به دوصورت محتوایی و شکلی شناسایی شده است.

حجت الاسلام علی خادمی گفت: در حوزه محتوایی قبل از عاشورا اقدام به تهیه کتابچه نوحه با سبک بومی کرده و در اختیار نوحه خوانان قرار داده شود.

وی اظهار کرد: در حوزه آسیب‌های شکلی نیز وجود طبل‌های سنگین یکی از آسیب هاست که در برخی از هئیت ها، تعداد آن به بیش از ۳۰عدد می رسد.

حجت الاسلام خادمی گفت: برای ساماندهی این موضوع بایستی پس از بازگشت هیئات از مشهد مقدس جلسات ساماندهی برگزار شود.

وی همچنین از فعالیت ۳۵هزار نفراز بانوان استان در جلسات مذهبی خانگی خبر داد و افزود: این تعداد از بانوان در حال پالایش هستند و ساماندهی آنها آغاز شده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه پیاده روی حرم رضوی یکی از موضوعات مهم این سازمان در استان است، افزود: سال گذشته  بیش از ۴۲هزار نفر از خراسان شمالی به حرم رضوی اعزام شدند که امسال این تعداد زائر افزایش خواهد یافت.

کد خبر 2975506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha