۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸

مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی کرمانشاه خبر داد:

نجات جان ۲ نفر در پی انجام عملیات اورژانس هوایی کرمانشاه

نجات جان ۲ نفر در پی انجام عملیات اورژانس هوایی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی کرمانشاه گفت: با اقدام به موقع اورژانس هوایی کرمانشاه ۲ بیمار نیازمند در دو نقطه استان از خطر نجات یافتند.

اکبر آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه مبنی بر اعلام یک مورد بیمار قلبی در سرپل ذهاب نسبت به اعزام هلیکوپتر اورژانس برای انتقال بیمار قلبی ۶۰ ساله که نیاز به اقدامات تخصصی تر بود اقدام شد اما در میانه راه به خلبان اعلام می‌کنند که یک مورد تصادف در محور قصرشیرین به سرپل ذهاب رخ داده با توجه به غروب آفتاب سرگرد غلامی مسئولیت این پرواز را به عهده گرفت.

آزادی ادامه داد: خلبان بعد از انتقال بیمار قلبی، به سمت قصرشیرین برای انتقال مجروح تصادفی که کودک ۸ساله بود اقدام می‌نماید که که این کار ایشان تشویق و تقدیر مسئولان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی را به‌دنبال داشت.

وی با قدردانی از پرسنل اورژانس هوایی کرمانشاه گفت: اورژانس هوایی در انجام ماموریت‌ها در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی کرمانشاه ساعت ۱۳:۱۷ روز پنجشنبه را زمان این اتفاق عنوان کرد.

وی با توصیه به شهروندان گفت: شهروندان توجه داشته باشند که در صورت مواجه شدن با بیمار قلبی نکات ضروری را رعایت کنند و اگر فردی دچار درد قفسه سینه، تعریق سرد و یا تنگی نفس شد شک کنند که وی بیماری قلبی است و بیمار را حرکت ندهند.

آزادی ادامه داد: در صورت مشاهده بیمار قلبی به هیچ وجه نسبت به حرکت دادن وی اقدام نشود و با کمال خونسردی مورد را به اورژانس اطلاع دهند تا اقدامات درمانی موثر انجام شود.

وی تعریق سرد در تمام بدن از جمله ناحیه دست و پا، احساس درد در نواحی مختلف بدن به ویژه در قفسه سینه و گردن و تنگی نفس را از علائم بیماری قلبی دانست.

کد خبر 3030668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha