۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰

از سوی نشر معارف؛

«ارتقای مرجعیت شیعه» در نقد نظرات محسن کدیور منتشر شد

«ارتقای مرجعیت شیعه» در نقد نظرات محسن کدیور منتشر شد

کتاب «ارتقای مرجعیت شیعه» با موضوع نگاه انتقادی به کتاب «ابتذال مرجعیت شیعه» نوشته محسن کدیور منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر نشر معارف کتاب «ارتقای مرجعیت شیعه» را به قلم حسن‌علی پور وحید و با موضوع بررسی انتقادی جزوه «ابتذال مرجعیت شیعه» اثر محسن کدیور منتشر کرد.

این کتاب در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که نویسنده  در نقد و بررسی کتاب «ابتذال مرجعیت شیعه» در فضای مجازی منتشر و پیش از این نیز در قالب کتاب الکترونیک منتشر شده است.

نویسنده در این مقالات تلاش کرده تا با ارائه برخی استنادات تاریخی و استدلال‌های فقهی به نقد این کتاب بپردازد.

این کتاب در چهار بخش نوشته شده که شامل بیوگرافی و معرفی محسن کدیور، انگیزه‌های نگارش کتاب «ابتذال مرجعیت شیعه»، معرفی اصول و شبهات حاکم بر کتاب کدیور و نیز بررسی تراز کنونی فقاهت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است که هدف اصلی کدیور از نوشتن این کتاب به شمار می‌رود.

علی‌‌پور در کتاب خودش در کنار انتشار نقدهای علمایی چون آیت‌الله محمد مومن، حجت‌الاسلام ذوعلم، حجت‌الاسلام سید علی حسینی اشکوری، حجت‌الاسلام حمیدرضا شاکرین و حجت الاسلام مجید بابایی گزارشی اجمالی از این کتاب و نقاط قوت و ضعف آن را بیان می‌کند و در ادامه به بررسی زمینه و زمانه تالیف این اثر پرداخته و اثر گذاری بر مرجعیت شیعه در این کتاب را انتقامی می‌داند که تفکر نویسنده در پی تحمل شکستی بزرگ و تاریخی درصدد انتقام جویی از آن برآمده است.

نویسنده همچنین در بررسی اصول و شبهات حاکم بر این کتاب به مساله مغالطه‌های موجود در کتاب و چگونگی تطهیر مطرودان و تقدیس مبغوضان نظام اسلامی در این اثر پرداخته و در ادامه در بررسی تزار فقاهت رهبر معظم انقلاب موضوعاتی مانند تراز فقاهت؛ اعلمیت رهبر انقلاب در قرائت های نوین و سنتی و نیز جایگاه مرجعیت فعلی رهبر انقلاب و ابعاد جهانی آن را مورد توجه قرار داده است.

دفتر نشر معارف این کتاب را با قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

کد خبر 3039071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha