۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۵۸

امام جمعه بوشهر:

نقشه دانش‌بنیان اقتصاد مقاومتی در حوزه بخش‌خصوصی طراحی شود

نقشه دانش‌بنیان اقتصاد مقاومتی در حوزه بخش‌خصوصی طراحی شود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نقشه دانش بنیان اقتصاد مقاومتی در حوزه بخش خصوصی طراحی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر شنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار مهمی در زمینه اقتصادی و بازرگانی در استان بوشهر وجود دارد و این استان از گذشته دور در زمینه بازرگانی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید کار اصولی روی ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر صورت گیرد، اضافه کرد: نقشه آمایشی توسعه اقتصادی بخش خصوصی باید بر اساس ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر طراحی و تدوین شود.

امام جمعه بوشهر همچنین با اشاره به وضعیت امنیتی مطلوب برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر،‌ بیان کرد: این ظرفیت امنیت مزیت بسیار خوبی برای حضور و جذب سرمایه‌گذاران است.

وی خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های خدماتی برای توسعه سرمایه‌گذاری شد و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم در کشور ما برخورداری از دریا و سواحل طولانی است که باید برای توسعه اقتصاد کرانه‌ای اقدامات اساسی انجام شود.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۱.۵ درصد اقتصاد بر محور اقتصاد کرانه‌ای است، در کشورهای دارای ساحل ۵۰ درصد اقتصاد بر محور اقتصاد کرانه‌ای است و در سطح ایران نیز ۲.۷ درصد اقتصاد، کرانه‌ای است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد دانش بنیان و علمی توسط اعضای اتاق بازرگانی، ادامه داد: اتاق بازرگانی با نگاه علمی و دانشی با نگاه آمایشی و داشتن بانک اطلاعاتی باید فرصت‌ها را شناسایی کند.

امام جمعه بوشهر همچنین خواستار ایجاد فرصت‌های جدید برای حضور بخش خصوصی شد و افزود: اتاق بازرگانی حلقه واسط نظری و مدیریتی بین دولت و بخش خصوصی است و نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی بر تاسیس پالایشگاه‌های مشترک با کشورهای اروپایی و ایجاد بانک‌های مشترک تاکید کرد و افزود: استفاده از فرصت‌های حوزه صنعت نفت در حوزه اتاق بازرگانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

کد خبر 3043388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha